۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84261779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار هزار کیلومتر جاده‌های اصلی کردستان برفروبی شد

سنندج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر، چهار هزار و ۱۸۸ کیلومتر باند محور شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برفروبی شد.

دانش زندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز جمعه و در زمان فعالیت سامانی بارشی، یک هزار و ۱۴۴ تُن شن و نمک در محورهای اصلی و فرعی استان استفاده شد.

وی به رهاسازی ۳۷۸ دستگاه خودرو در محورهای استان در روز گذشته اشاره کرد و افزود: در طول فعالیت سامانه بارشی، روز جمعه و در زمان اوج بارش‌ها ۵۰ مسافر گرفتار در برف در راهداری‌های استان اسکان داده شدند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: ۱۶۳ نیرو و ۹۷ دستگاه ماشین‎ آلات راهداری طی ۲ روز گذشته در جاده‌های استان مشغول فعالیت بودند.

زندی اضافه کرد: روز گذشته ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی برفروبی، ۳۰ تُن شن و نمک مصرف، پنج دستگاه ماشین‌آلات و ۱۰ نیرو به کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچکدام از محورهای استان بارش وجود ندارد، اظهار داشت: جاده‌ها به دلیل ذوب برف لغزنده است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha