ازدحام بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو در سه راهی پیش قلعه خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- رانندگان متوقف شده در مسیر بجنورد-آشخانه در حالی از ساعت‌ها قبل معطل بازگشایی گردنه امین‌الله در این محور هستند که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرده است که بازگشایی این مسیر بسته به شرایط کولاک دارد.

به گزارش ایرنا گردنه امین الله از صبح امروز به علت برف و کولاک مسدود است. اکنون بیش از 200 دستگاه خودرو در سه راهی پیش قلعه در انتظار بازگشایی این گردنه هستند و توقف چندین ساعته رانندگان را کلافه کرده است.

رانندگان می گویند که از بسته بودن گردنه امین الله بی خبر بوده اند و در این زمینه اطلاع رسانی نشده است، اما پلیس راه از اینکه رانندگان بدون توجه به اطلاع رسانی ها، به جاده زده اند گلایه دارد.

پلیس راه اعلام کرده است که بسته بودن گردنه امین الله، پیش از ساعت هفت امروز از رسانه ها اعلام شده است، با این وجود رانندگان بی توجه به این هشدارها و اعلام ها، به جاده زده اند و اکنون زمین گیر شده اند.

یکی از رانندگان که قصد سفر به بجنورد را دارد در این باره گفت: از سمت شمال که آمدم از چند پاسگاه گذر کردم اما اعلام نشد که گردنه امین الله بسته است، اکنون که به محدوده پیش قلعه رسیده ام، از عبور ما جلوگیری شده و گفته می شود که گردنه بسته است.

وی که از توقف و معطلی چند ساعته کلافه است اظهار داشت: در انتظار بازگشایی گردنه هستیم اما گفته شده است معلوم نیست جاده کی باز می شود.

در میان خودروهای متوقف شده اتوبوس هم وجود دارد، مسافران اتوبوس هم از معطلی طولانی گلایه مند شده اند.

یکی از مسافران اتوبوس هم از اینکه بازگشایی گردنه به طول کشیده گفت: بیش از پنج ساعت است که معطل بازگشایی هستیم، اما معلوم نیست کی باز می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم در این باره گفت: اطلاع رسانی از وضعی راه ها و بسته بودن گردنه ها، از اوایل صبح، انجام و رسانه ای شده است.

جواد نظری انگشت شماتت را به سوی مسافران و کاربران جاده اشاره برد و اظهار داشت: متاسفانه شمار زیادی از کاربران به اعلام ها بی توجه هستند، وقتی با بسته بودن مسیر روبه رو می شوند ناچار به بازگشت می شوند و یا معطل بازگشایی می مانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم با اشاره به ازدحام خودروهای متوقف شده در جاده به علت بسته بودن گردنه امین الله گفت: صبح امروز 150 بسته غذایی میان در راه ماندگان توزیع شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ابوالفضل محبان اظهار داشت: مسدود کردن جاده در شرایط کولاک و برف، علاج قبل از وقوع حادثه است.

وی افزود: امروز به علت کولاک و برف، دید افقی به کمتر از یک متر رسید، تردد در جاده حتی برای خودروهای امدادی مشکل بود بنابراین اقدام درست برای تامین ایمنی، بستن جاده است که انجام شد.

رییس پلیس راه خراسان شمالی هم در این باره گفت: مسیر بجنورد-آشخانه از صبح امروز به علت شرایط کولاک بسته است و زمان بازگشایی آن بسته به شرایط آب و هوایی دارد.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: هر زمان که شرایط اجازه بازگشایی بدهد، این اقدام انجام می شود.

وی از بی توجهی رانندگان به هشدار واعلام های پلیس راه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه رانندگان به این موارد بی توجه هستند و در ادامه مسیر دچار مشکل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha