۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۵۶
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84262684
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

عشایر حادثه‌ دیده در برف سبزوار امدادرسانی شدند

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۵۶
کد خبر: 84262684
عشایر حادثه‌ دیده در برف سبزوار امدادرسانی شدند

سبزوار- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: ۱۵ خانوار عشایری این شهرستان که بر اثر بارش برف و کولاک با مشکل مواجه شده بودند امدادرسانی شدند.

محمد علی جباری ثانی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با بارش شدید برف و کولاک صبح امروز خساراتی به چادرهای عشایری منطقه زعفرانیه واقع در بخش مرکزی سبزوار وارد شد.

وی ادامه داد: ماموران هلال احمر برای خدمات‌رسانی به ساکنان عشایری سبزوار اعزام شدند و بسته های غذایی۷۲ ساعته و پتو بین خانوارهای عشایری حادثه‌ دیده این منطقه توزیع شد.

رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: همچنین نیروهای هلال احمر به ۳۰ خودرو گرفتار در برف و ۸۰ سرنشین آنها در جاده شهرستان خوشاب امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به آماده بودن تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای شهرستان سبزوار افزود: شهروندان در صورتی که به کمک نیاز داشتند با سامانه ۱۱۲ تماس حاصل نمایند.  

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش برف و باران که از شب گذشته در مناطق مختلف استان خراسان رضوی آغاز شده است  تا روز یکشنبه این هفته ادامه دارد.

۷۰ درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن استقرار دارند.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند، بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha