۳ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84263260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح هادی ۱۹۰ روستای زنجان نیازمند بازنگری است

۳ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۵۰
کد خبر: 84263260
طرح هادی ۱۹۰ روستای زنجان نیازمند بازنگری است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح هادی ۱۹۰ روستای استان نیازمند بازنگری است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی این روستاها را دارد.

رضا خواجه ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرا و بازنگری صحیح طرح هادی، موجب توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود افزود: همه ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی ها در دستور کار این بنیاد قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی انجام می شود.

این مسوول ادامه داد: این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.  

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه این نهاد در زمینه اجرای طرح هادی جلب رضایت عمومی مردم، توسعه روستا و رعایت مسائل زیست‌ محیطی را در نظر می گیرد، ادامه داد: پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آن ها نیز در بازنگری جدید باید بررسی، تحلیل و تایید شود.  

خواجه ای افزود: مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری در سال جاری از منابع ملی پنج میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال برای ۱۶ روستا و از منابع دهیاری چهار میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال برای هفت روستا بوده است.

وی، تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، را ۴۰۹ روستا عنوان و خاطرنشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۷/۲ درصد  و در سطح کشور ۴۶/۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha