۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 84263323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد روسها علیه کرونا واکسینه می شوند

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 84263323
۷۰ درصد روسها علیه کرونا واکسینه می شوند

مسکو - ایرنا - وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان ماه نوامبر آینده (تا ۹ آذر ماه سال ۱۴۰۰) باید ۷۰ درصد از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری این کشور واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه ویروس شناسی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه روز یکشنبه گفت که تاکنون در روسیه نزدیک به هفت میلیون نفر با واکسن اسپوتنیک وی علیه کرونا واکسینه شده اند.  

 وی تصریح کرد برای  واکسیناسیون عمومی در روسیه تاکنون فقط از واکسن «اسپوتنیک وی» استفاده شده است.

گینزبورگ خاطرنشان کرد: واکسن اسپوتنیک وی در جریان واکسیناسیون کرونا، کارایی بالای خود را در همه گروه های سنی  نشان داده است.   

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه هجدهم ژانویه سال ۲۰۲۱ (۲۹ دی ماه) به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آغاز شد.

 از اواسط ماه مارس جاری، استفاده از واکسن اپی واک کرونا واکسن دوم کرونا در واکسیناسیون عمومی در روسیه آغاز می شود و پایان این ماه نیز استفاده از واکسن سوم در واکسیناسیون شروع خواهد شد.  

مقامات روسی با اشاره به علاقه مندی برخی کشورهای اروپایی برای استفاده از اسپوتنیک وی به منظور واکسیناسیون کرونا می گویند که احتمال دسیسه علیه این واکسن روسی وجود دارد. ممکن است برخی رسانه ها و افراد مدعی شوند واکسن منجر به مرگ تعدادی از دریافت کنندگان آن  شده است.   

تاکنون بیش از ۵۰ کشور ازجمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha