امام جمعه سمنان: سوگواره مهر محرم زنده‌نگهداشتن فرهنگ حسینی است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: سوگواره بین‌المللی مهر محرم، به میزبانی این شهر، گامی برای زنده‌نگهداشتن نهضت و فرهنگ عاشورایی با ابزار هنر است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی مهر محرم به صورت مجازی در دفتر امام جمعه سمنان ابراز داشت: بخش‌های مختلف به سهم خود در احیا و زنده نگه‌داشتن  ارزش‌های جامعه مانند فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی تلاش کنند.

وی یادآور شد: پیام و رسالت عاشورا مقابله با ظلم، استبداد، احیاء اخلاق و فضائل انسانی و برقراری آرامش و عدالت در جوامع بشری است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: فرهنگ عاشورا باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مانند هنر، مداحی، مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی  به بهترین شکل ممکن اطلاع‌رسانی  شود.

امام جمعه سمنان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) اسلام را تاسیس کردند و اسلام با فداکاری‌های امام حسین(ع) تداوم و بقا یافت.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به رسیدن آثار به دبیرخانه جشنواره مهر محرم از کشورهای جهان، گفت: ارسال آثار سوگواری محرم از کشورهای دیگر به دبیرخانه جشنواره مهر محرم در استان سمنان نشان از شناخت فرهنگ برآمده از نهضت عاشورا در گستره جهانی دارد.

برنامه‌های فرهنگی در روستاهای استان سمنان در دست برنامه‌ریزی است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: طرح اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاهای استان  به منظور ترویج فرهنگ حسینی در دست برنامه‌ریزی است.

امیر بینایی در این نشست ابراز داشت: اکنون برای ۱۶ روستای شهرستان میامی در استان سمنان برنامه فرهنگی برای ترویج فرهنگ حسینی تعریف شده است.

وی بیان کرد:  کتابچه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاهای میامی استان سمنان تدوین شده و تلاش می‌شود این طرح در سراسر روستاهای استان سمنان اجرا شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: تمرکز در انجام کارهای فرهنگی نقشی مهم در ارتقای سلامت جامعه دارد و این رویکرد مهم با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی مهر محرم در استان سمنان ارسال شد که از میان آثار ارسال شده ۸۳ اثر در نمایشگاه مجازی قابل مشاهده است.

بیش از ۴۰ اثر از مجموع  آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره مهر محرم به عنوان آثار برتر انتخاب و تجلیل می‌شوند.

 علاقه‌مندان برای مشاهده عکس‌های سیزدهمین جشنواره مهر محرم در فضای مجازی می‌توانند به نشانی اینترنتی http://www.mehremoharram.ir/Pages/default.aspx مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha