رویکرد دستگاه قضایی حمایت از واحدهای تولیدی است

ساری - ایرنا - رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت : رویکرد اصلی دستگاه قضایی حمایت از واحدهای تولید و صنعتی است و برای تحقق این مهم علاوه بر برخورد جدی با مفسدان اقتصادی ، باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده شود.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان عصر امروز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی مازندران در ساری ، مهم ترین مشکل فراروی واحدهای تولیدی و صنعتی را کمبود نقدینگی و سرمایه گردش عنوان کرد و افزود : بانک‌های عامل باید با کاهش بوروکراسی اداری و رفع قوانین دست و پاگیر با پرداخت تسهیلات مورد نیاز به واحدهای تولیدی، به چرخه اقتصادی کشور کمک کنند.

وی با اظهار این که بانک‌ها متولیان مطلوبی برای واحدهای تولیدی نیستند ، گفت : بانک ها باید به بنگاهداری خود پایان دهند و واحدهای تولیدی را از تملک خود خارج کنند و تنها در این صورت، چرخ اقتصاد کشور به حرکت درخواهد آمد. 

درویشیان افزود : کشور در حال حاضر در جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمنان و بویژه آمریکا است و لازمه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی هم عمل جهادی و اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

وی با تاکید بر این نکته که باید با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود در راستای رفع اساسی مشکلات کشور گام‌ برداشت ، گفت : نظام اسلامی تاکنون توفیقات زیادی در بخش‌های مختلف داشته است و اکنون نیز باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و تلاش شبانه‌روزی، کشور را از تنگناهای اقتصادی که با آن مواجه است، نجات داد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را توجه به بخش تولید دانست و اظهار داشت : برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی، سازمان بازرسی کل کشور با شناسایی موانع موجود ، راهکار عملیاتی نیز برای رفع معضل ارائه کرده  است.

وی اصلاح ساختار نظام پولی و بانکی و برخی قوانین دست و پاگیر را از جمله اقدام‌های مهم سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد و افزود : برای تحقق این مهم طرحی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که در صورت تصویب و ابلاغ آن ، بسیاری از مشکلات فعلی رفع خواهد شد.

درویشیان توضیح داد : اگر برخی قوانین به درستی اجرا شود ، بسیار از مشکلات فراروی نیز رفع خواهد شد چون اجرا نشدن درست قانون و تفسیر غلط آن زمینه ساز بروز مشکل برای بسیاری از واحدهای تولیدی شده است .

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین بر ضرورت توجه به بخش تعاون و تقویت این بخش برای ایفای نقش در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت : طبق قانون ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید مربوط به بخش تعاون باشد ولی اکنون تنها چهار درصد اقتصاد کشور تعاونی است.

وی بازنگری در ساختار قانونی تعاونی‌ها را ضروری دانست و افزود : تنها در این صورت می توان به اهداف از پیش تعیین و تعریف شده برای بخش تعاون دست یافت.

درویشیان خط قرمز دستگاه قضایی را فسار عنوان کرد و گفت : اگر کسی در پوشش راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی قصد فساد داشته باشد، برابر قانون بشدت با مفسدان اقتصادی برخورد خواهد شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یکی از اعضای هیات همراه رییس قوه قضاییه به مازندران سفر کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی ، رییس قوه قضاییه صبح امروز وارد مازندران شد.

بررسی مشکلات قضایی مازندران ، نشست با قضات و کارکنان دادگستری ، شرکت در نشست شورای اداری از جمله برنامه های رییس قوه قضاییه به مازندران است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha