کاپیتان تیم ملی اسکی: خداحافظی من از دنیای قهرمانی ناگهانی نبود

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی اسکی ایران گفت: تصمیم برای خداحافظی از تیم ملی یک‌باره نبود بلکه قرار بود در مسابقات جهانی ایتالیا انجام شود اما دوست داشتم در بین هم‌تیمی‌ها و پیشکسوتان خداحافظی کنم.

«پوریا ساوه شمشکی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۱۶ سال در تیم ملی اسکی بزرگسالان ایران بودم و از ۱۷ ‌سالگی در این رشته فعالیت داشتم. یکی از بهترین خاطراتم این بود که در سن پایین در جمع ملی پوشان قرار گرفتم و تاکنون مسابقات زیادی در سطح جهان، المپیک و آسیایی حضور داشتم مسابقاتی که هرکدام تجربه متفاوتی برایم بود.

وی با اشاره به خداحافظی خود در لیگ اسکی ایران عنوان کرد: تصمیم این بود که در مسابقات جهانی ایتالیا خداحافظی کنم و این را با همسرم در میان گذاشتم اما واقعیتی وجود داشت که خداحافظی من در لیگ بهتر بود زیرا در میان پیشکسوتان و هم تیم‌های خودم بودم و این برایم افتخار است که اسکی من را به‌عنوان عضوی از خانواده خود پذیرفته است. در تلاشم تجربیاتم در این سال‌ها را به دیگر هم‌وطنان انتقال دهم تا نقشی در توسعه اسکی کشور داشته باشم.

کاپیتان تیم ملی اسکی ادامه داد: نگاه «عباس نظریان» رییس فدراسیون به اسکی و ظرفیت‌های آن متفاوت از سایر مدیران هست و او همواره بر حفظ و بهره‌گیری از استعدادهای این رشته تأکید دارد. در زمان خداحافظی من او حضور داشت و قول دادند که در کسوت مربیگری از من استفاده کنند. این برایم افتخار است که بتوانم در توسعه اسکی فعال باشم و همچنان در خانواده اسکی من را بپذیرند.

ساوه شمشکی با اشاره به برخی از حواشی فدراسیون در سال‌های گذشته عنوان کرد: با آمدن نظریان این امید شکل گرفت که موجب همدلی و دوستی در فدراسیون شکل گیرد و رییس فدراسیون در چند ماه گذشته تلاش‌های زیادی برای دور کردن حاشیه‌ها داشته است.

عضو تیم ملی اسکی در پایان تصریح کرد: برنامه اسکی در ایران باید بر مبنای توسعه متوازن در تمام کشور باشد. برنامه‌ای که اکنون در حال انجام است و باید در آینده با سرعت بیشتری پیگیری شود. استان‌های تهران و البرز ظرفیت زیادی برای اسکی دارند و به همین خاطر است اسکی در چند دهه گذشته بر محور نام‌های خاص در جریان بوده اما اطمینان دارم با یک برنامه بلندمدت بیشتر استان‌ها به این رشته روی خواهند آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha