۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۳۶
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84264631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس زنجان چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل خواهد بود

زنجان - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: اورژانس زنجان به منظور امدادرسانی به مصدومان احتمالی مراسم چهاشنبه آخرسال در آماده باش کامل قرار خواهد داشت.

دکتر اصغر جعفری روحی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز/۲۶ اسفند ماه/ علاوه بر آماده باش کلیه پایگاه های ثابت اورژانس استان، تعداد هشت دستگاه آمبولانس در شهر زنجان و هفت کد آمبولانس نیز در سایر شهرستان های زنجان برای پاسخ و یاری رسانی سریع و به موقع به آسیب دیدگان ناشی از حوادث احتمالی، پای کار خواهند بود.  

وی به عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان توصیه کرد از بازی با آتش و مواد محترقه به جد خودداری کنند تا حوادث تلخ و ناگوار در آستانه سال نو پیش نیاید.

جعفری روحی اظهار داشت: از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱۲ نفر در زنجان در رابطه با حوادث مربوط به مواد محترقه مصدوم شدند.

وی، افزود: متاسفانه اغلب این مصدومان در گروه سنی نوجوان و جوان قرار دارند که این موضوع در واقع نظارت و همراهی والدین و بزرگترهای خانواده با این گروه های سنی خاص را ضروری می سازد تا میزان آسیب های احتمالی ناشی از بازی با مواد محترقه به حداقل برسد.   

جعفری روحی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا از عموم مردم درخواست می شود از تجمع برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال پرهیز کرده و با خودداری از رفتارهای پرخطر و تهدید کننده، سال نو را با سلامتی و شادی در کنار خانواده های خود آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، در آیین چهارشنبه آخر سال ۹۸ این استان ۴۹ نفر به علت بازی با مواد محترقه و آتش بازی، مصدوم و روانه بیمارستان شدند که ۴۰ نفر از آنان مرد و ۹ نفر نیز زن بودند و ۱۶ نفر از این مربوط به شهرستان زنجان و مابقی نیز متعلق به سایر شهرستان‌های این استان بود.  

میانگین سنی آسیب دیدگان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بود که۴۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند اما ۹ نفر مابقی به منظور مداوا و درمان بستری شدند و بیشترین آسیب نیز مربوط به نواحی چشم و دست بود که تعداد مصدومان نیز  در مقایسه با حوادث چهارشنبه آخر سال پارسال، ۴۶.۷ درصد کاهش نشان می داد.

چهارشنبه آخر سال ۹۷، تعداد ۹۲ نفر (۷۳ مرد و ۱۹ زن) در این استان براثر حوادث ناشی از بازی با مواد محترقه و منفجره آسیب دیده و یک نفر نیز فوت کرد و ۲ مورد تخلیه ناحیه چشم، یک مورد قطعی انگشت دست و یک مورد نیز شکستگی ساق پا به ثبت رسید.   

تعداد مصدومین سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، قریب ۱۲ درصد کاهش داشت و بیشترین آسیب دیدگی نیز مربوط به ناحیه چشم و دست و همچنین میانگین سنی افراد آسیب دیده نیز بین ۱۵ تا ۳۰ سال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha