برنامه اجرایی قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری در حال تدوین است

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برنامه اجرایی قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری مصوب مجلس شورای اسلامی در حال تدوین و انطباق است.

جمال عرف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مصوبه مجلس برای اصلاح قانون ساختار انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برنامه اجرایی براساس قانون قبلی برای برگزاری انتخابات آغاز شده است اما چنانچه تا قبل از انتخابات بتوانیم برنامه اجرایی خود را با این قانون انطباق دهیم با قانون جدید انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اگر اقدامات عملیاتی و اجرایی قانون جدید انتخابات تا قبل از زمان ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری تدوین نشود در عمل اجرای قانون جدید انتخابات موضوعیت ندارد و منتفی خواهد بود و انتخابات طبق روال گذشته اجرا می شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به شرایط کرونایی تاکید کرد: مناظره نامزدها را می توان در فضای باز با رعایت پروتکل و با فواصل مناسب برگزار کرد.

عرف یادآور شد: در این انتخابات با توجه شرایط کرونا سعی می شود مناظره ها را از طریق فضای مجازی و شکل غیرحضوری نیز برگزار کرد.

وی در خصوص شیوه تبلیغات انتخابات نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا بطور قطع تدبیر می شود که تجمعات به حداقل برسد و عمده تبلیغات به ویژه تبلیغات ریاست جمهوری و شوراها از ظرفیت رسانه های مکتوب و غیرمکتوب و فضای مجازی انجام شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه میزان ثبت نام داوطلبان شوراها در روز گذشته به اندازه چندین روز ابتدایی بوده است، گفت: تجربه دوره های گذشته نشان می دهد بیشتر افراد بطور معمول در روزهای پایانی اقدام به ثبت نام می کنند.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی وزیر کشور به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید ایلام به این استان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha