آموزش های فنی و حرفه‌ای در منطقه مکران توسعه یابد

بندرعباس - ایرنا - مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه سواحل مکران گفت: با توجه به ظرفیت این سواحل برای فعالیت های خرد و مشاغل خانگی، آموزش های فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال برای افراد بومی در این منطقه توسعه یابد.

سیده فاطمه ذوالقدر روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان اظهار داشت: دستگاه های عضو این شورا در راستای توسعه و برای توانمندسازی جوامع محلی همکاری مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین می توان نسبت به تشکیل دبیرخانه ای پویا برای هماهنگی دستگاهها با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزارتخانه های متبوع بمنظور استفاده از ظرفیتهای این منطقه قدام شود.

وی اضافه کرد: مشکلات و خواسته‌های مدیران دستگاه‌های عضو و پیمانکاران منطقه در نشست‌ها و بازدیدهایی که از منطقه مکران صورت گرفت، احصاء شد که در نشست با وزیر این موارد منعکس خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم در این نشست گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ارائه خدمات متعدد، مسئولیت زیادی را بر عهده دارد و با توجه به رویکرد توسعه سواحل مکران و افزایش جمعیت کارگری در این منطقه، دستگاههای زیرمجموعه وظایف سنگین تری بر عهده خواهند داشت.

هادی ابراهیمی افزود: همزمان با ایجاد زیرساخت ها در توسعه منطقه مکران و بعد از آن، دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ورود کنند تا علاوه بر پیشگیری از آسیب های احتمالی، شاهد امنیت، ایجاد توسعه پایدار و رفاه ساکنین منطقه باشیم.

وی اضافه کرد: در توسعه سواحل مکران و پس کرانه‌های آن، وزارت می‌تواند نقش موثر داشته باشد و دستگاه‌های زیرمجموعه برای توسعه منطقه، فعالیت‌ها و برنامه های خود را بدهند.

وی گفت: ضرورت دارد با هم‌اندیشی متفکران، دستورکاری برای توسعه سواحل و همچنین جوامع محلی داشته باشیم که برگزاری این نشست ها و بیان نظرها می‌تواند به تهیه این دستورکار کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha