شهید جاویدالاثری که در ماه شعبان اقدامات فرهنگی انجام می داد

تهران - ایرنا - شهید علی پورمند، جاویدالاثری که در ماه شعبان فعالیت‌های فرهنگی چشمگیری در محله و مساجد برای ارشاد جوانان به انجام می‌رساند و در راستای کمک به خانواده های شهید پیش‌قدم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، ‌ شهید علی پورمند فرزند رحمت الله در سال ۱۳۴۰ در تهران در یک خانواده مذهبی چشم معصومانه خود را به جهان گشود و پس از سپری کردن دوران طفولیت در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و پس از پایان دوران ابتدائی وارد دوره راهنمایی شد که بعد از آن عضو گروهان چمران شد و یک بار نیز مجروح شد.

وی عضو نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی شد که ابتدا راننده و سپس بعنوان بی سیم چی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و حدود ۱۸ ماه نیز خدمت کرد.

شهید علی پورمند در ماه رمضان سال هزار و سیصد و شصت و یک در شهر شلمچه در عملیات رمضان جاویدالاثر شد و دیگر نامه ای از او به خانواده اش نرسید و هر چه نامه می فرستادند از او خبری نمی شد.

خانواده علی چندین بار به صلیب سرخ نامه دادند ولی جوابی نمی آمد، ‌تا اینکه در سال هزار و سیصد و هشتاد و پنج از طرف ارتش جمهوری اسلامی به منزل شهید آمدند و اعلام کردند در آن زمان حدود ۹۰ نفر از جمله علی با آتش پرحجم دشمن بعثی به شهاادت رسیده و نشانی از وی و همرزمانش برجای نمانده است و علی به شهادت رسیده است.

در ایام نیمه شعبان برای تزیین محله سنگ تمام می گذاشت

زینب پورمند خواهر شهیدعلی پورمند به خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا گفت :‌ علی بعنوان برادر کوچکتر من در ایام ولادت اهل بیت بابچه های محله خاوران جمع می شدند و برای تزئین وچراغانی محله خدمت می کردند.

وی با بیان اینکه علی چهار سال از او کوچکتر و بعنوان فرزند آخر خانواده ۵ نفری حاج رحمت الله پورمند(راننده ماشین های سنگین که امروز سالگرد وفات وی هست) ‌و سرکار خانم بهجت مشهدی حسین (مادر عزیز شهید که در قید حیات هستند) ‌ محسوب می شد، افزود: به یاد دارم‌ علی و دوستانش در ماه شعبان فعالیت های زیادی داشتند و مخصوصا برای روز نیمه شعبان خیلی سنگ تمام می گذاشتند و  گلدان های همسایه ها رو جمع کرده و می آوردند در وسط کوچه ها و محلات قرار می دادند. رزوهای بسیار خوبی بود،  الان هم هنوز مردم محل از او یاد می کنند.

در تمام راهپیمایی‌ها حاضر بود

خانم پورمند ادامه داد :‌ علی و رفقایش در اول انقلاب برای همسایه ها و افراد مسن محله نفت می گرفتند وتوزیع می کردند و کوپن آنها را دریافت کرده و برای خرید گوشت در صف فروشگاههای گوشت و ارزاق می ایستادند و به آنها کمک می کردند.  

 این خواهر شهید درباره اقدامات علی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب هم گفت :‌ او در تمام راهپیمایی ها حاضر بود و به یاد دارم تا میدان آزادی با دوستانش پیاده  می رفت و علیه رژیم شاه شعار می دادند.

خواهر شهید پورمند خاطر نشان کرد : علی خیلی با مردم خوش رو و مهربان بود، مردم محله را خیلی دوست داشت و محبت خاصی با خواهر زاده های خود داشت با آنها بازی می کرد و آنها را بیرون می برد و برای شادی وخوشحالی آنها و نوجوانان محله پیشتاز بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha