۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 1368
کد خبر: 84268059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصدومان چهارشنبه آخر سال در اصفهان  ۳۰ درصد افزایش داشت

اصفهان- ایرنا- مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از افزایش ۳۰ درصدی آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

غفور راستین روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کل مراجعه‌ شخصی مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اصفهان در چهارشنبه آخر سال ۴۵ مورد بوده است که ۳۳ نفر از آن‌ها مرد و ۱۲ نفر زن بودند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نوع آسیب‌دیدگی این افراد سوختگی بوده است ادامه داد: از این موارد بیشترین آسیب نیز به ترتیب مربوط به چشم، دست و پا بود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همچنین تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی را نیز ۱۴ مورد بیان و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰ نفر مرد و چهار نفر زن بودند.

وی تصریح کرد: در مجموع آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم بیشترین آمار مصدومیت‌های امدادخواهی شده از اورژانس ۱۱۵ را به خود اختصاص داده و بیشترین ناحیه آسیب‌دیده نیز مربوط به دست و سپس پا بوده است.

راستین اظهارداشت: علت همه این آسیب‌دیدگی ها انفجار ترقه است.

تمام پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای و مراکز درمانی بویژه مرکز درمانی امام موسی الکاظم(ع) برای موارد سوختگی و مرکز تخصصی فیض اصفهان برای آسیب‌های چشمی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی ناشی از  برگزاری مراسم چهارشنبه پایانی سال، به مصدومان خدمات رسانی کنند.
سال گذشته هیچ حادثه‌ای در شهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان از مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان امدادخواهی نشد و تنها ۲ نوجوان در فولادشهر دچار سوختگی دست شده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha