۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1203
کد خبر: 84268168
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ارزیابی تعدادی از مدعیان کشتی آزاد در بلغارستان

۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84268168
ارزیابی تعدادی از مدعیان کشتی آزاد در بلغارستان

تهران - ایرنا - براساس اعلام فدراسیون کشتی و با توجه به دعوت بلغارستان از ایران، قرار است تیم‌ منتخب کشتی آزاد کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی این کشور حضور یابند. یکی از نفرات اعزامی «امین طاهری» آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان است.

به گزارش ایرنا، با توجه به حاشیه‌هایی که در رابطه با انتخاب نفر اعزامی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به پیکارهای قهرمانی آسیا در قزاقستان ایجاد شده به نظر می‌رسد که کادر فنی در نظر دارد «امین طاهری» را برای ارزیابی در این وزن به بلغارستان اعزام کند.

«امین طاهری»  دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در پیکارهای انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۰ جهان در صربستان عنوان نخست را کسب کرد. رقابت‌های جهانی البته لغو شد. او قرار بود در جام «متئو پلیکونه» ایتالیا که روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند برگزار شد، حضور یابد که به دلیل مصدومیت این رقابت‌ها را از دست داد.

در روزهای گذشته «علیرضا رضایی» و همچنین «امین طاهری» در مصاحبه‌هایی انتقاداتی را در مورد شیوه انتخابی وزن ۱۲۵ کیلوگرم ابراز داشتند.

موضوع طاهری در چند روز گذشته و با برگزاری جلسه «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون با «علیرضا رضایی» مربی طاهری و مدیر فنی اسبق تیم ملی کشتی آزاد و همچنین جلسه او با «غلامرضا محمدی» سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ختم به خیر شده و به طور حتم عملکرد طاهری در بلغارستان در آینده او چه برای حضور در المپیک توکیو و چه پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ از اهمیت فراوانی برخوردار است.

پنجاه و هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان جام دانکلوف و نیکولا پتروف روزهای ۱۹ تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در شهر پلوودیف بلغارستان برگزار می‌شود.

همچنین رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی پتکو سیراکوف و ایوان ایلیف نیز در رده‌ی سنی زیر ۲۳ سال روزهای ۵ تا ۸ فروردین ماه سال آینده در شهر بورگاس بلغارستان برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها در ۱۰ وزن و با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود و ۲۰ روز پیش از این رقابت‌ها نیز کمپ تمرینی مشترک با حضور کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

با توجه به نشست خبری روز گذشته «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی مسابقات انتخابی در همه وزن‌ها برگزار خواهد شد. از این سو همه مدعیان باید این امید را داشته باشند که نفرات اصلی تیم ملی در بازی‌های المپیک براساس شایستگی‌های خود انتخاب خواهند شد و تنها باید برروی عملکرد خود در اردوها، تورنمنت‌ها و مسابقات پیش‌رو تمرکز کنند.

وی اعلام کرد: وقتی برای «حسن یزدانی» انتخابی گذاشتیم این پیام داشت و پیامش این بود که همه باید با انتخابی ملی پوش شوند. قطعا در تمامی اوزان رقابت انتخابی خواهیم داشت و گاهی نیز ممکن است دو کشتی گیر همزمان به تورنمنت خارجی نیز اعزام شوند. جام تختی را ۲۸ اردیبهشت داریم و اگر برگزار شود، شاید یکی دو وزن در آزاد و فرنگی در آنجا کشتی بگیرند. احتمال کشتی مستقیم هست و احتمال اینکه خیلی‌ها نیز به تورنمنت لهستان بروند و آنجا کشتی بگیرند نیز وجود دارد. بنابراین احتمال اجرای یکی از این ۳ حالت وجود دارد. نمی‌دانم چرا برخی‌ها انتقاد می‌کنند، واقعا ما انتخابی خواهیم داشت و به آن پایبندیم. من برای خودم جهنم نمی‌خرم، الان با برگزاری انتخابی ۲ وزن، عموزاد و قاسمپور که بازنده شدند، الان حداقل حریفانشان را دعا می‌کنند.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۲۰ تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

با توجه به همزمانی رقابت‌های بین‌المللی جام دانکلوف در بلغارستان و پیکارهای قهرمانی آسیا، به نظر می‌رسد که کادر فنی در نظر دارد «امیرحسین زارع» دیگر جوان خوش آتیه کشتی ایران را به قزاقستان اعزام کند.

در کشتی آزاد «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

در صورتی که نمایندگان کشورمان نتوانند در هر یک از سه وزن سهمیه المپیک بگیرند باید اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در رقابت‌های گزینشی المپیک که در سطح جهانی در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود، حضور یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha