نماینده آستارا بر تقویت زیرساخت‌های بازار ساحلی تاکید کرد

آستارا - ایرنا - نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از شهرداری و دستگاه‌های مرتبط خواست، تقویت زیرساخت‌های بازار ساحلی این شهرستان را در قالب طرح‌های توسعه شهری در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا مرحبا روز چهارشنبه در بازدید از بازار ساحلی آستارا گفت: فضای فیزیکی بازار به عنوان مهم ترین مرکز اقتصادی آستارا در شان این شهرستان گردشگرپذیر نیست و اصول پدافند غیرعامل در آن رعایت نشده است.

وی از شهرداری خواست راه اندازی سیستم گرمایشی، سرمایشی، دسترسی به آب شرب بهداشتی و سنگفرش ورودی بازار ساحلی را پیگیری کند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد اشتغال آستارا در بازار شکل گرفته است و در دوران کرونا که بازارها از نظر داد و ستد وضعیت مناسبی ندارند، باید با هدف رونق تجارت و اشتغالزایی از بازاریان حمایت شود.

فرماندار آستارا هم در این بازدید، نقش بازار ساحلی را در جذب گردشگر و رونق اقتصادی و مبادلات تجاری مهم دانست و بر رسیدگی به نواقص ساخت و ساز و تاسیسات آن تاکید کرد.

عباس صابر افزود: بازار آستارا در مقایسه با دیگر شهرستان های گیلان، بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده اما حمایت کافی از بازاریان صورت نگرفته است.

 وی بیان کرد: بازاریان آستارا بخصوص مشاغل گروه یک، همچنان در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگام باشند و از ارائه خدمات به همشهریان فاقد ماسک خودداری کنند.

او بر پرهیز از ترددهای غیرضرور، زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن تاکید کرد و همکاری مردم و مسئولان را در این راستا خواستار شد.

شیوع ویروس کرونا در جهان، باعث تعطیلی و رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان شده و در ایران، دولت با تدوین و ارائه بسته های حمایتی از اصناف آسیب دیده حمایت می کند.

بیش از ۶ واحد تجاری در آستارا فعال است و بازار ساحلی آن با حدود هزار و ۵۰۰ غرفه در نزدیکی ساحل دریای خزر و گمرک، از مناطق اقتصادی و گردشگرپذیر این شهرستان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha