۲۴۵ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی توزیع شد

اراک - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۲۴۵ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه پارسال بین نیازمندان این استان توزیع شد.

«امید محترمی» روزدوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه از اردیبهشت ماه پارسال و بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا آغاز شد.  

وی ادامه داد: این اقدام خداپسندانه با مشارکت تمامی نهادهای اجرایی و حمایتی، بسیج سازندگی و پایگاه‌های بسیج محلات و خیران در استان مرکزی انجام شد.  

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: ارزش هر بسته معیشتی بیش از سه میلیون‌ و ۵۰۰ هزار ریال برآورد شده و در مجموع بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در این امر خداپسندانه هزینه شده است.  
محترمی بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی از مجموع ۲۴۰ هزار بسته، در طرح شهید سلیمانی به صورت مسجد و محله محور بین نیازمندان استان توزیع شد.  
وی اضافه کرد: اقشار و خانوارهای نیازمند با محوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات شناسایی و بسته‌های حمایتی با رعایت اصول بهداشتی بین این افراد توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی بیش از ۶۰ کارگاه تولید ماسک و ۳۰ کارگاه تولید دستکش راه‌اندازی و روزانه بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و ۱۰۰ هزار جفت دستکش تولید و در نقاط محروم استان توزیع شد.  

محترمی از توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته نوشت افزار بین نیازمندان خبر داد و گفت: ارزش هر یک از این بسته‌ها  نیز حدود ۲ میلیون ریال برآورد می‌شود.

درپی بیانات رهبر معظم انقلاب، طرح مواسات و همدلی به منظور کمک به آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس کرونا در استانهای مختلف کشور آغاز شد که بر اساس آن جمع‌آوری و  توزیع بسته‌های معیشتی در دستور کار قرار گرفت.

طرح شهید سلیمانی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، با هدف قطع  زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور به مرحله اجرا گذاشته شد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۵ نفر تا اول فروردین ۱۴۰۰ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha