۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1822
کد خبر: 84269513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار داوطلب برای عضویت در شورای شهرهای کرمان ثبت نام کردند

کرمان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ۲ هزار و ۴۶ نفر با پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای برای نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در این استان ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات سالم و امن یکی از مهم ترین وظایف وزرات کشور است افزود: رقابت و مشارکت نیز وظیفه عمومی است اما اگر انتخابات سالم و امن داشته باشیم؛ مشارکت و رقابت پیدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سلامت انتخابات به قانون بستگی دارد و قوانین باید به گونه ای نوشته شود که کمترین ابهام را داشته باشد تصریح کرد: قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دقیق تر و فراگیرتر است اما برخی از قوانین شورای شهر نواقصی دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه برای اجرای بهتر انتخابات ۶ کمیته تشکیل شده است گفت: کرمان بزرگترین استان کشور با یک شرایط ویژه اقلیمی است و  مناطق سخت گذر و کور وجود دارد و به دنبال تجهیزات در این مناطق هستیم تا انتخابات الکترونیکی به نحو مطلوب برگزار شود.

بصیری با بیان اینکه نظارت و بازرسی انتخابات به خوبی در حال انجام است بیان داشت: هیات های اجرایی به این نتیجه رسیدند برای معتمدین شورای اسلامی و ریاست جمهوری برای هر ۲ انتخابات مشترک باشد.

وی با بیان اینکه همه افراد فعال در حوزه انتخابات آموزش های لازم دیده اند تصریح کرد: ثبت نام شورای اسلامی شهر از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه جاری و شورای اسلامی روستاها  از ۱۶ اسفند تا ۲۲ فرودین ۱۴۰۰ ادامه دارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستاها به صورت حضوری و غیرحضوری انجام شده است گفت: ثبت نام دوره ششم انتخابات شورای شهر تا ساعت ۲۰، ۲۶ اسفندماه و ها تا غیرحضوری تا ۲۴ بامداد انجام گرفت.

وی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان افزود: در دوره ششم انتخابات شورای شهر و روستا ۴۴۰ کرسی در ۸۴ شهر استان داریم و  این درحالی است که در دوره پنجم ۳۷۵ کرسی داشته ایم که  نشان از رشد ۱۷ درصدی است. 

بصیری ادامه داد: در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در استان کرمان  ۲ هزار و ۴۶ نفر ثبت نام کردند این در حالی است که در دوره قبل  ۲ هزار و ۲۱۶ ثبت نام کردند که متاسفانه کاهش هشت درصدی را نشان می دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان از مشارکت ۱۳ درصدی زنان و ۸۷ درصدی مردان در حوزه ثبت نام انتخابات این دوره شوراها افزود: در ۲ دوره مشارکت یکسان بوده است. 

بصیری با بیان اینکه در حوزه تحصیلات ثبت نام کنندگان نیز تفاوت زیادی نسبت به دوره قبل وجود داشته است افزود: تحصیلات لیسانس به بالا ۸۷ درصد و زیر لیسانس ۱۳ درصد و در دوره قبل ۱۴ درصد زیر لیسانس و مابقی بالای لیسانس بودند.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد داوطلبان این دوره شغل دولتی داشتند و مابقی شغل آزاد گفت: در هر ۲ دوره یکسان بوده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: با وجود تهدید کرونا  از ۲ هزار و ۴۶ نفر ۷۳ درصد حضوری و ۲۷ درصد ثبت نام کننده غیرحضوری که از ۵۴۴ نفر ۲۷۵ نفر از طریق دفتر پیشخوان و ۱۵۰ نفر از طریق اپلیکیشن ثبت نام کردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha