همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سالی که پشت سر گذاشتیم، ملایر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت و معدن و بهداشت و درمان موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد که نتایج بسیاری از این موفقیت‌ها، در سال‌های آینده مشخص می شود.

«حجت الاسلام احد آزادیخواه» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگرچه سال ۱۳۹۹ به واسطه تحریم‌های دشمنان، شیوع ویروس کرونا، مشکلات اقتصادی و دیگر موانع، سالی سخت بود، اما با همه فراز و فرودها، تلخ کامی‌ها و دشواری‌ها، با صبر و بردباری مردم به پایان رسید و برای این شهرستان، سالی موفقیت‌آمیز بود.

وی تاکید کرد: اتفاقات امیدوارکننده‌ای در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، راه و ترابری، انرژی، راه‌آهن و سرمایه‌گذاری‌های عظیم رخ داد که نتایج بسیاری از آنها سال‌های آتی خود را نشان خواهد داد.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان همراهی و مشارکت خوب مردم را ستودنی خواند و ضمن تبریک فرا رسیدن سال ۱۴۰۰ افزود: بدون شک امسال با پشتوانه مردمی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، سالی پر از موفقیت خواهیم داشت و از گردنه سخت مشکلات به واسطه تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه اعتماد مردم را مهمترین سرمایه برای کار و تلاش دانست و با اشاره به تلاش نمایندگان استان همدان برای توسعه همه جانبه این استان بیان کرد: نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با هم‌افزایی و تعامل روزافزون، پا به پای استاندار همدان در اجرای اقدامات اجرایی هم‌گام بودند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید به سمع و نظر مردم برسد، سرمایه‌گذاری شستا در این استان را در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب بی‌نظیر دانست و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای نخستین بار سه پروژه مهم اقتصادی را در استان همدان در دست اجرا دارد که برای بیش از یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین اجرای راه‌آهن همدان- ملایر، آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، اجرای گاوداری ۶ هزار راسی توسط شرکت شستا، اجرای ۲ شهرک گلخانه‌ای، احداث چندین واحدهای تولیدی و صنعتی فروسیلیس و افتتاح طرح آبرسانی شهر ملایر از سد کلان را از جمله اقدامات مهم عمرانی در این شهرستان برشمرد که مسیر توسعه این شهرستان را هموار کرده است.

حجت الاسلام آزادیخواه به مستقل شدن ردیف اعتباری دانشکده پرستاری ملایر اشاره و بیان کرد: پس از پیگیری‌های مستمر نمایندگان ملایر در دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان، در نهایت طی روزهای اخیر به دانشکده پرستاری ملایر ردیف بودجه مستقل اختصاص یافت.

وی اخذ ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری را بهترین فرصت برای توسعه دانشکده و زمینه‌سازی برای ارتقای سطح آن دانست و افزود: تاکنون بیشترین سطح استفاده ملایر، در حوزه بهداشت و درمان بوده است که معدل این شهرستان در آموزش پزشکی بسیار اندک بود و با این اقدام و همچنین احداث دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، موجب افزایش سهم ملایر در آموزش پزشکی وزارت بهداشت خواهد شد.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان همچنین اجرای روکش آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان و مسیرهای اصلی را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد.

وی ادامه داد: احداث زیرگذر تقاطع جوزان یکی از مطالبات مهم در محور ملایر- اراک محل تلاقی سه محور روستاهای بخش مرکزی ضروری است که با پیگیری‌های انجام شده اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: اجرایی شدن سریع این طرح باعث ایجاد امنیت بیشتر، جلوگیری از تصادفات احتمالی و کاهش بار ترافیک خواهد شد که هفت میلیارد تومان اعتبار برای آن برآورد شده است.

وی همچنین به مصوب شدن ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب شهر ملایر اشاره و آن را یکی از اقدامات مهم برشمرد و جذب این اعتبار را اتفاقی بزرگ در حوزه آب و فاضلاب خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha