راه تولید از پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها می‌گذرد

قم-ایرنا- مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قم با تاکید بر اهمیت مانع زدایی ها در مسیر توسعه قم خواستار انعطاف و تفسیر قوانین به نفع تولیدکنندگان واقعی استان برای تحقق شعار سال و رفع موانع اشتغال شده است.

سید رضا طباطبایی در یادداشتی که به مناسبت نامگذاری سال جدید با عنوان"تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" روز شنبه در اختیار ایرنا، قرار داد، آورده است: مقام معظم رهبری مطابق سنت هر سال در بیانات خود در دقایق آغازین سال نو ، با نامگذاری خاصی  نقشه راه آن سال را ترسیم تا قوای مختلف به کمک یکدیگر در اجرای ان گام بردارند.

 در چند سال اخیر شعار های سال تا حدی از بنر و سربرگ شدن و غیره گذشته و پس از اجرایی شدن آن  موجب ایستادگی و مقاومت نظام جمهوری اسلامی شده تا جایی  که تحریم های بی حد و اندازه آمریکای جنایتکار علی رغم ایجاد مشکلات زیاد نتوانسته کشور را با بحران مواجه کند.

 در سال ۹۹ با درایت مقام معظم رهبری با نامگذاری سه سیلابی ( کلمه ای ) شعار سال مشکلات اجرای تولید را شفاف معرفی و با بیان پشتیبانی ها و موانع زدایی ها به عنوان دو راهکار اجرایی تولید ، نقشه راه را برای دست اندرکاران نظام گستراندند.

امید است مسوولین دستگاههای اجرایی به این نتیجه برسند که راه رونق تولید از پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می گذرد و در هنگام مراجعه تولید کننده ها برای رفع مشکلات صرفا به قوانین اشاره نکرده و تا جایی که ممکن باشد قانون را به نفع تولید کننده واقعی تفسیر کنند و قوه قضاییه هم در این راه حامی مدیران با این نگرش باشند و  یا اگر نیاز به تغییر قوانین باشد با قید فوریت با قوه مقننه نسبت به تغییر قانون اقدام کنند تا با رفع موانع و پشتیبانی لازم به کمک یکدیگر شاهد تولید و قطع وابستگی ها که هدف نهایی نظام است نائل شویم.

درسال ۹۹ ، استان قم نیز  با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و با حضور مدیران اقتصادی و مرتبط در واحدهای تولیدی و صنعتی به  صورت هفتگی با هدف پشتیبانی و مانع زدایی موجب راه اندازی ۱۲۷ واحد تولیدی جدید و ۳۵ واحد راکد گردیده که ازنتایج حاصل آن کاهش نرخ بیکاری به ۸ درصد در پاییز سال گذشته بود و با ادامه این روند سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال گذشته شاهد رونق تولید در استان باشیم.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha