بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازرسی بهداشتی اماکن عمومی در طرح سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

سیما سادات لاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی از ابتدای طرح سلامت نوروزی بیان کرد: بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا ۲۹ اسفند، تعداد ۲ هزار و ۳۹۳ بازرسی بهداشتی از مراکز اقامتی مانند هتل‌ها و مهمانسراها انجام شده که در این میان، ۵۸ مرکز اقامتی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۳ مرکز پلمب شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین در این بازه زمانی، ۳ هزار و ۸ بازرسی بهداشتی از جایگاه‌های سوخت انجام شده که ۷۷ مورد معرفی به مراجع قضایی انجام و ۵ جایگاه سوخت نیز پلمب شده است.

لاری اظهار کرد: تعداد هزار و ۷۳۴ بازرسی بهداشتی از پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری در این بازه زمانی انجام شده که ۳۵ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۴ مورد پلمب پایانه مسافربری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۴۸ هزار و ۴۳۸ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی انجام شده که ۴ هزار و ۵۹۸ مورد معرفی به مراجع قضایی و هزار و ۱۱۴ مورد پلمب داشتیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد ۴۸ هزار و ۳۲۵ بازرسی از اماکن عمومی در این مدت انجام شده که هزار و ۱۵۴ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۲۵۹ مورد پلمب در اماکن عمومی داشتیم.

وی ادامه داد: از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در مجموع تعداد ۲۰۴ هزار و ۲۹۰ بازرسی بهداشتی انجام شده که ۶ هزار و ۴۴ مورد معرفی به مراجع قضایی و هزار و ۳۷۳ مورد پلمب داشتیم.

لاری گفت: تلاش‌های نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌ای در دوران شیوع ویروس کرونا افزون‌تر از همیشه در راستای حفظ سلامت جامعه اتفاق افتاده و جای قدردانی دارد. در دوران تعطیلات نوروزی نیز نیروهای بهداشتی همچنان پای کار حفظ سلامت جامعه هستند. از مردم کشورمان می‌خواهیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و به خصوص نوع جهش یافته آن، از سفر رفتن خودداری کنند و با رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و سفر نرفتن، سلامت خود و خانواده‌شان را حفظ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha