۲ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84272083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار کیلوگرم فرآورده خام غذایی غیرقابل مصرف در کردستان ضبط شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در یک هفته نخست طرح تشدید نظارت بر توزیع فرآورده‌های غذایی یک‌هزار و ۱۶۰ کیلوگرم انواع فرآورده غیر قابل مصرف کشف و از ورود آن به سفره شهروندان جلوگیری شد.

مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایطی که نیاز شهروندان به تهیه فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی در ایام نوروز حساس تر از اوقات دیگر است، بازدیدهای مستمر و  سر زده از مراکز توزیع فرآورده‌های خام غذایی افزایش یافت.

وی افزود: در هفته اول طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز سال ۱۴۰۰ با مراجعه به سه هزار و ۸۷۷ مرکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران ها و مراکز تهیه غذای آماده بازرسی شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: ۳۷ صورتجلسه در زمینه ضبط فرآورده‌های غذایی تنظیم و مقدار یک‌هزار و ۱۶۰ کیلوگرم انواع فرآورده غیر قابل مصرف کشف و یکی از مراکز عرضه به دلیل تخلف بهداشتی به دستور مقام قضایی پلمب شد.

ورمقانی تاکید کرد: در ادامه طرح تشدید نظارت بهداشتی، همکاران دامپزشکی در ستاد و شبکه های دامپزشکی با جدیت و انجام بازرسی‌های مداوم ، تامین فرآورده های خام دامی بهداشتی و سالم را برای مردم استان تضمین می کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در این مدت هر روز ۶۰ نفر در قالب ۳۰ تیم بازرسی، وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه  فرآورده های خام دامی در سطح استان را بر عهده دارند و همین تعداد نیرو نیز بصورت آماده باش هستند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم  باشند.
 
طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه، تولید و نگهداری فرآورده های خام دامی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha