۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84273366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونای افسارگسیخته در پاکستان؛ تلاش دولت برای افزایش خرید واکسن چینی

اسلام‌آباد - ایرنا - شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا در پاکستان و افزایش چند برابر مبتلایان باعث نگرانی دولت به رغم تداوم طرح واکسیناسیون کرونا شده است تا جایی که مقامات پاکستانی برای کنترل میزان آسیب ناشی از افسارگسیختگی کووید-۱۹ درصدد تسریع خرید و واردات میلیون‌ها دوز واکسن کرونا از چین هستند.

به گزارش ایرنا، منابع رسمی پاکستان روز چهارشنبه گزارش دادند: این کشور برای کنترل فشار ناشی از موج سوم کرونا و تسریع فرایند واکسیناسیون تصمیم به افزایش خرید واکسن کرونا از چین گرفت.

پاکستانی‌ها هفتم اسفندماه گذشته یکسالگی شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور را سپری کردند. از آن زمان تا امروز دست کم ۶۳۷ هزار و ۴۲ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۳ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران کرونایی نیز جان باخته‌اند.

براساس این گزارش، از زمان تشدید موج سوم کرونا در شهرهای مختلف پاکستان از جمله لاهور، کراچی و اسلام‌آباد آمار مبتلایان به طور چشمگیری افزایش یافته و تعداد موارد فعال ابتلا به ویروس کووید-۱۹ نیز طی ۳ ماه اخیر ۲ برابر یعنی از ۳۶ هزار مورد عبور کرده است.

بر همین اساس دولت پاکستان تصمیم به خرید ۱.۶ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا از چین از نوع "سینوفارم و کانسینو" گرفته که هدف آن تقویت ظرفیت‌های واکسیناسیون و اهتمام نسبت به هرگونه کمبود واکسن اعلام شده است.

روز گذشته (سه شنبه) نیز وزیر امورخارجه پاکستان طی تماس تلفنی با همتای چینی خود درخواست کشورش از پکن برای تسهیل دریافت واکسن‌های سفارش شده تا ماه جاری میلادی را مطرح کرد که با استقبال و همکاری‌ طرف چینی همراه بود.

رئیس ستاد ملی مدیریت عملیات و مبارزه کرونا در پاکستان نیز اعلام کرد: ما تاکنون ۱.۵ میلیون دوز واکسن کرونا از چین در قالب کمک‌های دوستانه دریافت کرده‌ایم که برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون در پاکستان بسیار موثر بود و اکنون با خرید ۱.۶ میلیون دوز دیگر واکسن چینی درصدد گسترش طرح واکسیناسیون در سراسر کشور می‌باشیم.

دولت پاکستان علاوه بر این قرار است با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری از دیگر منابع خارجی شامل برنامه کواکس واکسن کرونا تهیه کند و در اقدامی جداگانه نیز برای خرید ۷ میلیون دوز واکسن با دو شرکت چینی نیز درحال رایزنی می‌باشد.

پاکستان درحالی با موج سوم شیوع ویروس کووید-۱۹ مواجه شده که افزایش مجدد و بی‌سابقه مبتلایان و سرعت شیوع این بیماری مقامات را مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید در شهرهای مختلف کرده است.

«اسد عمر» وزیر برنامه‌ریزی و رئیس ستاد ملی مدیریت کنترل و مبارزه کرونا در پاکستان، کرونای جهش یافته انگلیسی را یکی از عوامل تشدید شیوع این بیماری در کشور دانست و گفت: در صورت عدم توجه به موج سوم کرونا، محدودیت‌های شدیدتری اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha