مروی: توجه به مسائل فرهنگی از اولویت‌های آستان قدس رضوی است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: توجه به مسائل فرهنگی، پس از مدیریت حرم مطهر و فراهم کردن امکانات رفاهی و زیارتی زائران، مهمترین اولویت این آستانه مقدسه است.

حجت الاسلام احمد مروی روز چهارشنبه در نشستی صمیمی با جمعی از نخبگان و جوانان استان که در آستانه روز جوان صورت گرفت، این امر را  در راستای عمل به کلام نورانی حضرت رضا (ع) مبنی بر آموزش معارف اهل بیت (ع) به مردم، عنوان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید کرده و فرمودند سالانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد می‌آیند که اگر سالانه برای پنج میلیون زائر برنامه ریزی فرهنگی شود، طی چند سال آموزه های رضوی به قاطبه افراد جامعه منتقل خواهد شد.

وی افزود: اگر اکنون پیروی از معارف دینی کمرنگ است به این دلیل است که کلام و معارف رضوی به درستی منتقل نشده است و اگر سبک زندگی، اخلاق و تعاملاتمان رضوی نیست ناشی از آن است که کلام امام به شیوه مناسب منتقل نشده و این انتقال کلام امام رضا(ع) کار شما جوانان و نوجوانان است و هرکس باید درحد توانش برای انتقال کلام این امام بزرگوار تلاش کند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ رضوی نباید دنبال یک دستگاه خاص بود، بلکه شما جوانان می توانید با استفاده از ابزار در دسترس، از جمله گوشی های تلفن همراه و فضای مجازی نسبت به ترویج این فرهنگ انسان ساز مبادرت کنید.

مروی با قدردانی از جوانان و نوجوانان نخبه و فعالان فرهنگی و تربیتی مرتبط با موسسه جوانان آستان قدس رضوی، ادامه داد: از شما نخبگان جوان انتظار دارم که خود را صاحب کار بدانید و برای رشد و غنای این برنامه فرهنگی تلاش کرده و نظرات و ایده‌های خود را به آستان قدس رضوی ارائه نمایید تا از آن برای ارتقای برنامه‌های فرهنگی این مجموعه استفاده شود.

فضای فیزیکی حرم تا ۲۰ سال آینده پاسخگو است

تولیت آستان قدس رضوی، گستره کنونی حرم مطهر را حدود یک میلیون متر مربع شامل صحن‌ها و رواق‌های متعدد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر از نظر زیرساخت ها مشکل و کمبودی نداریم و این فضا ۱۰ تا ۲۰ سال آینده برای پاسخگویی به خیل زائران کفایت می کند ولی برای پس از آن که شمار زائران از ۳۰ میلیون به ۶۰ میلیون برسد، باید فکری کرد.

حجت الاسلام مروی در خصوص حمایت های مالی آستان قدس افزود: علیرغم آنکه از دید بیرونی آستان قدس رضوی را نهادی ثروتمند می‌دانند اما واقعیت این نیست که امکانات و توان مالی این مجموعه محدود و عمدتا غیرنقدی است و ماهانه سه هزار میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق پرسنل و دیگر هزینه‌های آستان می شود.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی املاک زیادی دارد اما درآمدی از آن‌ها ندارد مثلا پارک ملت تهران و پارک ملت مشهد که در اختیار شهرداری است و مردم از آن استفاده می‌کنند ولی شهرداری درآمدی و اجاره ای بابت آن‌ها به آستان قدس نمی‌دهد و از این بابت هم نمی توان در این اماکن را بست.

فعالیت موسسه جوانان آستان قدس سه ساله شد

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی نیز با اشاره گذشت سه سال از تاسیس این موسسه، گفت: این موسسه با تغییر رویکرد و با هدف تربیت جوانان مومن انقلابی و کادرسازی برای انقلاب اسلامی، فعالیت‌ تربیتی خود را آغاز کرده است.

مجتبی مختاری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بی‌نهایت برای جوانان در این موسسه، افزود: بهترین گروه مخاطب و با اثرپذیری بالا قشر جوان و نوجوان امروزی است که بر همین اساس محتوایی بر مبنای معارف ناب شیعی آماده شد و طی دوره‌هایی با نام «هفت روز در بهشت» در اختیار نوجوانان نخبه سراسر کشور قرار گرفت.

وی گفت: در شهریور سال ۱۳۹۸ مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌ اندارکاران و مدیران موسسه جوانان آستان قدس رضوی با تایید محتوای آماده شده این حوزه، بر لزوم گسترش این مبانی تاکید کردند و بر این اساس محتوای آماده شده در قالب سامانه آموزشی مجازی قرار گرفت و با نام دوره بی ‌نهایت در سطح کشور تبلیغ شد که مورد استقبال بی‌نظیر جوانان و نوجوانان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha