انتخاب شعار سال نشان دهنده اهمیت تولید در حل مشکلات معیشتی مردم است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: انتخاب شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نشان دهنده نقش و اهمیت تولید در رونق اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم است.

«نورالدین فرزادی‌پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک سال نو و با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: رهبر معظم انقلاب با انتخاب این شعار اهمیت مسایل اقتصادی و تولید را به مسوولان گوشزد کردند.

وی اظهار داشت:  اشتغال، تولید و رونق اقتصادی ظرفیتی را ایجاد می‌کند که مردم از یک رفاه نسبی برخوردار شوند و بسیاری از معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه نیز به دلیل عدم رفاه، بیکاری و عدم برخورداری از معیشت مناسب است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل اهمیت مسایل اقتصادی در متن زندگی مردم در سال‌های اخیر نامگذاری هرساله را به گونه ای انجام داده‌اند که مرتبط با رونق اقتصادی بوده است.

فرزادی‌پور ادامه داد: سال ۱۳۹۹ سال جهش تولید بود و همچنان که رهبر انقلاب اشاره نمودند که جهش تولید به صورت نسبی تحقق یافت و دولت تدبیر و امید نیز اقدام‌های خوبی را در زمینه فعال سازی واحدهای تولیدی و مدیریت منابع اقتصادی باوجود تحمیل تحریم‌های سخت دشمن و محدودیت‌هایی که در کشور وجود داشت، انجام داد.  

او گفت: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته مثبت بود و در زمینه اشتغال نیز در استان کرمانشاه که رتبه اول بیکاری در با ۲۶درصد در کشور دارا بود با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمام ظرفیت ها به ۱۲/۴ درصد تقلیل یافت.

وی اضافه کرد: در سال جدید باتوجه به رهنمودهای رهبر انقلاب و نامگذاری صورت گرفته، برنامه‌های ما تکمیل کننده برنامه های اقتصادی گذشته است و در سرپل‌ذهاب با توجه به ظرفیت های اقتصادی آن در سال‌ جاری در راستای افزایش تولید برنامه ریزی خواهد شد.

وی گفت: در بخش کشاورزی در شهرستان سرپل ذهاب با استفاده از ظرفیت سامانه گرمسیری که منجر به آبی شدن ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم است افزایش تولیدات کشاورزی را منجر خواهد شد.

او افزود: در بخش صنعتی نیز فعال‌سازی واحدهای راکد و در بخش گردشگری نیز برای بهره‌برداری از فرصت‌های گردشگری شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت رونق اشتغال زمینه سازی و برنامه‌ریزی مناسب انجام خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: ما نخستین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۰ را به کارگروه اشتغال اختصاص داده‌ایم تا هم ظرفیت‌های شهرستان و هم موانع سر راه تولید شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: آزمون بزرگ انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در سال جدید پیش روی دولت و ملت است که مردم با حضور حداکثری در انتخابات انگیزه لازم را در دولتمردان آینده ایجاد خواهند کرد که در راستای مسایل اقتصادی تلاش مضاعفی داشته باشند.

فرزادی پور گفت: ما در کنار تلاش برای تحقق شعار سال برای برگزاری انتخاباتی پرشور نیز بسترسازی خواهیم کرد و امیدواریم که مردم بصیر ولایت مدار شهرستان نیز حساسیت لازم را در انتخابات پیش رو داشته و با مشارکت حداکثری یک اقتدار مناسب را پشتوانه دولت آینده قرار دهند که دولت مردان آینده بتوانند با استفاده از این پشتوانه مردمی در میادین داخلی و خارجی با اقتدار برای رونق اقتصاد و پیشرفت کشور گام بردارند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha