۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84273616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب مسیر اشنویه - پیرانشهر را بست

۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 84273616
سیلاب مسیر اشنویه - پیرانشهر را بست

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: بارش سنگین باران و ظغیان رودخانه موجب مسدود شدن پل "پوش آباد" واقع در مسیر بین پیرانشهر و اشنویه شده و هم اکنون تردد در آن ممنوع است.

عبدالسلام مام‌عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی و بارش سنگین باران در منطقه، پل "پوش آباد" در مسیر ارتباطی پیرانشهر و اشنوبه بر اثر طغیان آب رودخانه مسدود شده و اجازه تردد برای احتیاط و سلامت مسافران ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه هنوز آسیب و خسارتی به پل وارد نشده، اضافه کرد: هم اکنون عملیان لایروبی و بازگشایی مسیر رودخانه در این مسیر در حال انجام است و با مساعد شدن هوا تلاش می کنیم پل را تا اواخر امروز بازگشایی کنیم.

فرماندار اشنویه ضمن تاکید بر اینکه شهروندان جهت عزیمت به پیرانشهر از مسیر جایگزین نقده برای تردد استفاده کنند، گفت: پل سرگیز دیگر پل موقت محل عبور و مرور بین اشنویه و پیرانشهر نیز هم اکنون مسدود است.

به گزارش ایرنا، نخستین سامانه بارشی بهاری از روز گذشته در آذربایجان غربی شروع به فعالیت کرده و بارندگی های قابل توجهی را رقم زده است.

این سامانه از فردا، پنجشنبه تضعیف می شود و کاهش نسبی دما به میزان سه تا چهار درجه سانتی گراد در منطقه رخ می دهد.

طرح ساخت پل "پوش‌آباد" در محور اشنویه - پیرانشهر که از سال ۱۹۷ آغاز شده، از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و عملیات اجرایی آن به صورت هنوز ادامه دارد.

پل پوش آباد از اهمیت بسیار زیادی در جنوب آذربایجان غربی برخوردار است و یکی از مسیرهای ارتباطی شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و سردشت به شمار می‌رود؛ راه ارتباطی شهر نالوس و ۲۵ روستای این منطقه نیز از طریق این پل امکان پذیر است.

شهرستان اشنویه با بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق و در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha