کرونا جان ۸۱ نفر دیگر را در کشور گرفت

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۰۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه با تشریح آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور اظهارداشت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی از روز گذشته تا امروز (ششم فروردین ۱۴۰۰)، هفت هزار و ۹۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۹۶۵ نفر از آنها بستری شدند و براین اساس،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۰۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: در۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار کووید۱۹ متاسفانه جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری هم به ۶۲ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد:  تاکنون یک میلیون و ۵۷۷ هزار و  ۴۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۹۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: ۱۲ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ هم تاکنون در کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷ شهرستان قرمز و ۴۲ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از»  و «به»  شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

رستوران‌ها خطرناک‌ترین محل عمومی انتقال کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهار داشت: بر اساس مطالعات معتبر بین‌المللی، رستوران‌ها خطرناک‌ترین محل عمومی انتقال ویروس کووید ۱۹ هستند.

لاری ادامه داد: طبق گزارش‌ها همزمان با افزایش سفرهای نوروزی در کشور، شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی رستوران‌ها و مراکز تهیه و طبخ غذا به خصوص در شهرهای مسافرپذیر هستیم.

وی به هموطنان به خصوص مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای توصیه کرد که تا حد امکان به رستوران نروند و سعی کنند غذا از مراکزی که طبخ بیرون بر دارند، تهیه کنند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هموطنان می‌توانند هر گونه تخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت انجام پیگیری‌های بعدی توسط کارشناسان گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha