شرایط ناپایدار هوا و وزش باد در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شرایط ناپایدار هوا از جمله رگبار پراکنده، گرد و غبار و وزش باد شدید و به نسبت شدید در اغلب مناطق این استان تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

زهرا آهنگرزاده روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از بعدازظهر امروز ناپایداری هوا و وزش باد در استان و در برخی نقاط وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود که تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: این شرایط را با شدت و ضعف بیشتر و با رشد ابر و رگبار پراکنده در نواحی شمالی استان پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز همچنین در برخی مناطق استان دمای هوا کاهش خواهد یافت اما کاهش محسوس دمای هوا روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با افت ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای رخ خواهد داد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوای ۹ درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای هوای ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده‌اند.

آهنگرزاده با بیان اینکه طی این مدت بارشهای پراکنده در خراسان رضوی بخصوص در نواحی شمالی و غربی استان روی داده است ادامه داد: بیشترین بارندگی در ایستگاه کلات نادر با سه میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته اکثر مناطق استان وزش باد شدید تا خیلی شدید را تجربه کردند که بیشترین سرعت باد در شهرستان گناباد با ۱۲۶ کیلومتر در ساعت و در شهرستانهای بردسکن و سبزوار نیز بین ۹۰ تا ۹۹ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه بارندگی در ایستگاه فرودگاه مشهد نیز یک دهم میلی‌متر و سرعت وزش باد در این ایستگاه حدود ۴۳ کیلومتر در ساعت ثبت شده است افزود: اختلاف دمای هوا در این کلانشهر هم طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۳ تا ۳۳ درجه سلسیوس بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کیفیت هوای مشهد در شرایط ناسالم و غبارآلود قرار دارد ادامه داد: طبق آخرین گزارشات در مناطق جنوبی استان از جمله شهرهای گناباد، خواف، بجستان، تربت‌حیدریه و فریمان و همچنین مشهد، گرد و خاک و غبارآلودگی از منابع داخلی و خارجی ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha