۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84274773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبستن کمربند ایمنی عامل افزایش فوت سرنشینان عقب خودرو در حوادث است

اصفهان – ایرنا – رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: بیشتر فوتی‌های حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در تعطیلات نوروزی امسال، سرنشینان عقب خودروها بدلیل نبستن کمربند ایمنی هستند.

جسرهنگ اصغر زارع روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اعلتم آمار جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی را به پس از زمان تعطیلات موکول کرد و افزود: بیشتر سرنشینان عقب خودروها به دلیل بی‌توجهی در بستن کمربند ایمنی در هنگام حوادث رانندگی از خودرو به بیرون پرتاب می‌شوند و جان می‌ بازند.

وی یادآور شد: ۱۰ درصد فوت‌شدگان سرنشین عقب خودروها، کودکان هستند که بدلیل نداشتن صندلی کودک و نبستن کمربند ایمنی در  حوادث، جان خود را از دست می دهند.

رییس پلیس راه اصفهان تاکید کرد: بستن کمربند توسط سرنشینان بزرگسال عقب خودروها و استفاده از صندلی مخصوص کودکان ضروریست و هرگونه بی‌توجهی به این مهم، حادثه‌های ناگواری را رقم خواهد زد.

وی به واژگونی سواری پژو در مسیر جاده تیران به داران در صبح امروز اشاره کرد و گفت: در این حادثه سرنشین خودرو در دم جان باخت که علت آن بی‌توجهی به جلو ناشی از خواب‌آلودگی گزارش شده است.

سرهنگ زارع با اشاره به پدیده گرد و غبار و وزش باد در بسیاری از جاده‌های استان و همچنین بارش پراکنده باران در مناطق غربی از رانندگان خواست کرد که احتیاط لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تردد در ایام تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است.

رییس پلیس راه اصفهان به مردم توصیه کرد که هم بدلیل شرایط کرونا و سلامت خود و دیگر هموطنان و هم به خاطر شرایط آب و هوایی و نوسانات جوی و گرد و غبار از سفر رفتن به غیر از موارد ضروری خودداری کنند و مسافرت خود را به زمان بهتری موکول کند.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین در مجموع ۸۳۷ هزار و ۱۴۶ تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

طول راه‌های استان ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این مجموع ۴۱۲ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر بزرگراه، پنج هزار و ۵۸ کیلومتر راه‌ روستایی و مابقی راه‌های ارتباطی بین شهری است و به نوعی ۱۶ درصد از آزادراه‌های کشور سهم استان اصفهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha