تلفات ۳۹ درصدی سرنشینان خودروها در اصفهان/ نبستن کمربند و جان باختن مسافران

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: ۳۹ درصد از مجموع جانباختگان تصادفات برون شهری از ابتدای سال تاکنون را سرنشینان خودروها تشکیل می‌دادند که علت اصلی درگذشت آنها هم نبستن‌ کمربند ایمنی بوده است.

به گزارش ایرنا و بنابر اعلام پزشکی قانونی اصفهان، از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۸۰ نفر در حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری استان جان باخته و بیش از هفت هزار نفر مصدوم شده‌اند.
سرهنگ علی مولوی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی از قوانین راهنمایی و رانندگی که هنوز هم خیلی از هموطنان آن را رعایت نمی‌کنند، بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروهاست.
وی اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در میان شاخص‌های توسعه‌ ایمنی راه، رفتار کاربران، قلب توسعه ایمنی راه بشمار می‌رود و استفاده از کمربند ایمنی مهمترین رفتار محافظتی در رانندگی است.
رییس پلیس راه اصفهان تاکید کرد: بر اساس قانون، بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان جلو و عقب خودرو الزامی بوده و این در حالیست که هنوز خیلی از رانندگان و سرنشینان به این موضوع اعتنایی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، سازمان بهداشت جهانی در طبقه‌بندی عوامل خطرآفرین اصلی حمل‌ و نقل جاده‌ای، بستن کمربند ایمنی را از عوامل اصلی موثر در کاهش شدت سوانح رانندگی برشمرده است.
سرهنگ مولوی افزود: شاید بعضی از ما فقط برای جریمه نشدن توسط پلیس کمربند ایمنی را ببندیم ولی باید این را در نظر بگیریم که بستن کمربند تا حد زیادی شانس زنده ماندن ما و عزیزانمان را در تصادفات بالا می برد.
وی تاکید کرد: بر این اساس لازم است تا با عادت بستن کمربند ایمنی، اطمینان خاطر و آرامش خود را هنگام رانندگی افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha