۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84274873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتفاع موج در خلیج فارس به بیش از ۳ متر افزایش می‌یابد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش باد شدید روی دریا از شنبه تا سه‌شنبه ارتفاع موج دریا به بیش از سه متر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا انصاری روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر شنبه تا سه‌شنبه به تدریج به سبب وزش بادهای بسیار شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب طوفانی می‌شود.

 وی بیان کرد: همچنین احتمال وقوع گردوخاک و کاهش دید در برخی مناطق استان، مناطق همجوار و انتقال آن بر روی دریا وجود دارد.

انصاری با اشاره به  اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل در این مدت تاکید کرد: شنبه تا سه‌شنبه باید از ترددهای دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد و در برخی مناطق باد و گردوخاک خواهد بود.

انصاری یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد  بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها از وقت امروز تا تا اوایل شب گاهی به ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و از اوایل شب ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از صبح فردا در سواحل مرکزی و شمالی به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

انصاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم و خورموج با ۳۸ و بندرامام حسن با ۱۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha