امام جمعه اراک: گره تولید کشور باید باز شود

اراک _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر تلاش همگانی برای تخقق شعار سال تاکید کرد و گفت: گره تولید کشور در همه زمینه‌ها باید با همت جمعی باز شود.

آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک ضمن تبریک عید نوروز و ‌نیمه شعبان افزود: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال نیز تاکید ویژه بر گره‌گشایی در امر تولید و رفع موانع در این خصوص داشتند که این موضوع باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی بیان کرد: تولید، عبادت، مایه افتخار و عزت کشور است و باید به جای برخی بند و بست‌های غلط و سوء استفاده‌ها، همه در این مسیر همت کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: تسهیلات تولید به معنای واقعی باید در این راه هزینه شود و دولتمردان باید حامی تولید باشند و از هرگونه سنگ‌اندازی و مانع تراشی خودداری کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: استان مرکزی از ظرفیت‌های زیادی دارد که برای افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف برخوردار است و می‌تواند زودتر از استان‌های دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گوید.

وی افزود: کسی نباید به این نگاه کند که آمریکا تحریم‌ها را برمی‌دارد یا بر نمی‌دارد و یا به برجام برمی‌گردد یا برنمی‌گردد، بلکه همه باید همت‌ها را به کارگیرند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: عادت‌های اسراف نیز در جامعه باید کنار گذاشته شود و  توجه‌ همگان به تولید معطوف شود و حمایت‌های از شرکت‌های دانش‌بنیان  در سال جدید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: چرا شرکت هپکو دچار مشکلاتی از سال‌های گذشته شده، زیرا هیچ وقت به فکر خودکفایی و تولید قطعات مورد نیاز خود نبوده وهمواره منتظر قطعات خارجی بوده است.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: کشور چین در ۳۰ سال گذشته چیزی نداشته اما با امروز با همت وتلاش به غول بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شده است.

وی بیان کرد: کشور و استان مرکزی در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند گام‌های بلندی بردارد و نباید از هیچ ظرفیتی غافل شد به ویژه که ظرفیتهای استان مرکزی به تنهایی به اندازه بعضی از کشورها است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: روحیه امید در سال جدید باید بیش از گذشته به جامعه تزریق شود و هر چند  مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما نباید یاس بر جامعه حاکم شود و همه باید با توکل بر خدا بر مشکلات غلبه کنند زیرا  یاس از گناهان کبیره است.

امام جمعه اراک یادآور شد: پارسال، کرونا به عنوان یک ویروس ناشناخته در کشور وارد شد و استان مرکزی به لحاظ شیوع این بیماری در جایگاه دوم بود اما دست‌اندکاران امر با توکل بر خدا و روحیه بالا پای کارآمدند و هم‌اکنون این استان در مقابله با این بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: در میدان‌های جهاد همه باید مردانه ایستادگی کنند و همواره بر خدا توکل داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به امر ازدواج و فرزند آوری تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها به مسئله طلبه‌پروری و ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس حوزوی توجه جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: فضیلت نیمه شعبان مانند شب‌های بدر است و باید قدر این روز را دانست.

نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha