امواج ناپایدار بارشی آذربایجان غربی را فرا می گیرد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: امواج ناپایدار بارشی از روز پنجشنبه استان را فرا گرفته و بارش های پراکنده و توام با وزش باد شدید برای پایان هفته پیش بینی می شود.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افزایش دمای آذربایجان غربی به میزان ۶ تا هشت درجه پیش بینی شده است افزود: امکان بازگشت دمای هوای استان به زیر صفر  بسیار کم است.

وی ادامه داد: در ۲ روز گذشته هوای استان آرام و بدون پدیده بوده و جز افزایش تدریجی دما و وزش ملایم باد پدیده ای گزارش نشده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اغلب شهرهای استان دمای زیر صفر داشتند که شامل بیش از ۵۰ درصد از شهرها می شود.

صابری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان تکاب سردترین شهر استان با دمای ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر بوده و دمای مرکز استان هم بین منفی یک و مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی و با مردمانی به صورت عمده با شغل کشاورزی و دامداری است که پیش بینی‌های هواشناسی نقش مهمی در برنامه‌ریزی برای کشت داشت و برداشت محصول ایفا می‌کند.

این استان به طور میانگین سالانه شاهد بارش ۴۰۰ میلیمتر بارن و برف است و شهرستان سردشت با ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی پیشتاز این استان در بارش هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha