۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳
کد خبر: 84279468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دهم فروردین سال ۱۳۵۷ روز به یاد ماندنی برای مردم یزد است
آرشیو

یزد- ایرنا- نماینده شهرستان های یزد، اشکذر و بخش ندوشن شهرستان میبد در مجلس شوراس اسلامی گفت: روز دهم فروردین سال ۱۳۵۷ برای مردم بصیر، ولایتمدار و انقلابی استان اقدامی ماندگار و قیامی فراموش نشدنی است .

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی دفتر محمد صالح جوکار به ایرنا ، وی در اطلاعیه ای افزود: قیام یزدی ها در چنین روزی، امتداد بخش مسیری شد که در هم شکستن طاغوت، کوتاه کردن دست مستکبران و پیروزی حق علیه باطل در سایه اسلام و انقلاب را دنبال می‌کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهیدان رضا نامدار، مهدی قدک فروشان، محمد حسین پارسائیان و شهریار مرادی از شهدای روز دهم فروردین یزد  و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهید محراب آیت الله محمد صدوقی در جایگاه پیشگامی موثر برای شکل گیری قیام دهم فروردین و یاور اندیشه والای حضرت امام خمینی ( ره) ،ادامه داد: این قیام مردمی و موثر باید بیش از گذشته مورد توجه و ترویج قرار گیرد  و ارزش های انقلابی، معرفتی و تحول آفرین آن به نسل های آینده منتقل شود.

« امید است به فضل الهی امروز نیز مردم متدین استان یزد چون سال های گذشته در مسیر حفظ ارزش‌ها و  خلق سرآمدی و عزت برای ایران اسلامی، هوشیاری، توانمندسازی و ایستادگی در مقابل دشمن پیشه ساخته و در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار باشند.»

همچنین  امام جمعه شهر یزد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیروز  به مناسبت قیام تاریخی دهم فروردین ماه سال ۱۳۵۷ هجری شمسی در پیام مشترکی تاکید کردند که یزدی ها به مناسبت چهلم قیام مردم تبریز در اعتراض به رژیم ستم‌شاهی به خیابان آمدند و برگ زرینی را در تاریخ کشور خلق کردند.

 در پیام آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی و آیت‌الله ابوالقاسم وافی آمده است: امسال مردم به خصوص جوانان و نوجوانان استان با برگزاری دومین کنگره چهار هزار شهید و یادآوری اتفاق فروردین سال ۵۷، این روز مهم را گرامی می‌دارند و آن را به نسل‌های آینده انتقال می دهند .

«آنها ،این روز و یاد شهدا به ویژه شهیدان دهم فروردین را پاس می‌دارند و دوازدهم فروردین نیز روزی است که مردم ایران حکومت دینی با نظام مردم سالاری را با آرای قاطع خود انتخاب کردند و در واقع به استقلال کامل رسیدند .»

در قیام تاریخی مردم یزد، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی به یاد چهلم شهدای قیام تبریز در مسجد روضه محمدیه(حظیره) سخنرانی کرد و  مردم بعد از این سخنرانی از مسجد تا چهار راه امیرچقماق (شهدا) تظاهرات کردند و شعارهای درود بر خمینی (ره) و مرگ بر شاه سر دادند.

ماموران رژیم هم، مردم را به گلوله بستند و چهار نفر به شهادت رسیدند و از آن سال به بعد یزدی‌ها در دهم فروردین مراسمی به یاد چهار شهید این روز برگزار می‌کنند که امسال به خاطر شیوع کرونا این آیین لغو شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت تاکنون چهار هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است که دومین کنگره شهدا روز سه شنبه با حضور تعدادی از مسولان ملی و محلی به صورت محدود در شهر یزد همراه با رعایت موارد بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha