گرد وخاک و وزش تندبادهای شدید پدیده غالب هواشناسی استان مرکزی است

اراک _ ایرنا _ مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: گرد وخاک و وزش تندبادهای شدید پدیده غالب هواشناسی این استان تا سه روز آتی است.

« رضا مرادی» عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل ورود یک سامانه بارشی نسبتا ضعیف به استان مرکزی تا روز شنبه جوی ناپایدار در استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در این مدت در برخی از ساعات به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق و تگرگ وجود دارد.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بیشتر فعالیت سامانه در این مدت به‌ صورت وزش باد شدید است و از فردا (پنجشنبه) تا شنبه در برخی از نقاط سرعت باد لحظه‌ای به حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

مردای اظهار داشت: به دلیل مساعد بودن شرایط برای انتقال گرد و خاک از نواحی غربی کشور و همچنین خیزش گردوخاک محلی تا روز شنبه کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست. 

وی گفت: دمای هوا در سه روز آتی روند افزایشی دارد اما با کاهش ناپایداری‌ها از شنبه شب دمای هوا کاهش پیدا می‌کند.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: هر چند فعالیت بارشی سامانه استان مرکزی ضعیف پیش بینی شده است اما به دلیل ویژگی رگبارهای فصل بهار امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و احتمال رعد و برق و تگرگ در برخی از نقاط استان از بعدازظهر امروز ( چهارشنبه) تا جمعه دور از انتظار نیست.

مرادی عنوان کرد: شازند با بیشینه دمای ۲۰ و هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و همچنین این شهر با کمینه دمای هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شد.

۱۷۰ و ۹ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری،( اول مهرماه جاری) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha