۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۱۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84280523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استانداری کردستان از توسعه و ایجاد موزه‌ حمایت می‌کند

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: استانداری برای ایجاد موزه‌های جدید در راستای معرفی توانمندی‌های استان حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم زارعی شامگاه چهارشنبه در بازدید از موزه و نمایشگاه صنایع دستی کردستان، اظهار داشت: موزه‌های سنندج به واسطه نگهداری، حفاظت و نمایش آثار کم نظیر تاریخی باید به گردشگران معرفی شود تا نمادهای تاریخ و فرهنگ مردم استان، ناشناخته باقی نماند.

وی توسعه و ایجاد موزه‌های جدید به منظور معرفی بهتر و بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی استان را حائز اهمیت برشمرد و افزود: تلاش برای معرفی تاریخ و فرهنگ و جاذبه‌های کم نظیر کردستان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی به گردشگران نوروزی در شرایط شیوع ویروس کرونا بسیار مناسب است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم ضمن تشریح اقدامات ستاد نوروزی، گفت: با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا تمام تلاش ما جلب رضایت گردشگران نوروزی با رعایت دستور العمل‌های مبارزه با ویروس کرونا است.

یعقوب گویلیان از حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در جمع فعالان ستاد قدردانی و اضافه کرد: همکاری کم نظیر بخش‌های خصوصی به ویژه هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، مجتمع‌ها و رستوران‌های بین‌راهی در این شرایط برای سرپا نگه داشتن صنعت گردشگری استان ستودنی است.

وی اقدامات و برنامه‌های شهرداری را طی چند سال اخیر قابل تقدیر دانست و گفت: راه اندازی موزه موسیقی یک عامل محرک در توسعه صنعت گردشگری در شهر سنندج بوده و برای این منظور اقدامات اجرایی لازم در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بر لزوم همکاری شهرداری برای حفاظت از بناها و آثار تاریخی تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ بافت تاریخی و با ارزش شهر سنندج بعنوان یک سند هویتی فقط با همکاری ارگان‌های دیگر به ویژه شهرداری امکان پذیر است.

آماده ایجاد موزه موسیقی در سنندج هستیم 

شهردار سنندج هم از آمادگی کامل این شهرداری برای ایجاد و راه‌اندازی موزه موسیقی در این شهر خبر داد و گفت: ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی یک قدم بسیار تاثیرگذار در زمینه معرفی فرهنگ و موسیقی غنی این شهر بود.

حشمت‌الله صیدی از تلاش‌ها و خدمات ستاد اجرایی خدمات سفر سنندج در ایام تعطیلات نوروز قدردانی کرد و افزود: برای معرفی توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و زیبایی‌ها شهر سنندج به تمام علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور یک تعامل و همکاری همگانی نیاز است.

برای تعطیلات نوروزی امسال، موزه‌های کردستان شامل موزه مردم‌شناسی خانه کُرد، موزه سنندج و غار کرفتو و همچنین برخی از آثار تاریخی قابل بازدید همانند، عمارت حبیبی (خانه صنایع‌دستی)، عمارت مشیردیوان و استان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ باز بوده و مورد بازدید مسافران نوروزی قرار گرفته است.

 در استان کردستان ۳۲ هتل، ۲۴ مهمانپذیر، ۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ هتل آپارتمان با مجموع ظرفیت اسکان چهار هزار و ۵۰۰ نفر در شبانه روز فعالیت می کنند.

این استان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha