سوانح جاده‌ای همدان نوروز امسال ۴۰ درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: سوانح رانندگی این استان در جاده‌های برون شهری در نوروز سال‌جاری ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح نوروزی پلیس راه از ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشت که در این مدت زمان مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی با ۴۰ درصد افزایش به ۲۰۲ فقره رسید.

وی اضافه کرد: سوانح جرحی در نوروز امسال از نظر فقره ۱۷۷ درصد افزایش داشته یعنی از ۲۶ فقره سوانح جرحی در نوروز سال گذشته به ۷۲ فقره رسیده است.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همچنین تعداد مجروحان سوانح جاده ای این استان از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال به ۱۰۹ نفر رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته که ۴۵ نفر بود ۱۱۱ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عزیزی گفت: ۷۰ درصد سوانح رانندگی نوروز امسال به علت بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، صحبت با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، مشغول شدن به تنظیم سیستم صوتی، شوخی و جدال در داخل خودرو و غافل شدن از مسیر مقابل رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیشتر سوانح از ساعت ۱۲ تا ۲۲ اتفاق افتاده است بیان کرد: توجه و دقت کافی رانندگان به جلو حین رانندگی میزان سوانح جاده ای این استان را ۷۰ درصد در نوروز ۱۴۰۰ کاهش می داد.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو از ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین امسال از جاده های اصلی این استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد معادل چهار میلیون و ۶۷۴ هزار خودرو افزایش داشته است.

سرهنگ عزیزی با عنوان اینکه چهار تن در سوانح رانندگی همدان جان باختند افزود: هم اینک ترافیک در جاده های برون شهری این استان روان و تردد عادی در جریان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha