«محسن خمارلو» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: سال گذشته شیوع فراگیر ویروس کرونا لطمههای زیادی به فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی زد و برگزاری بسیاری از مسابقات در سراسر کشور با مشکل مواجه شد و این رشته ورزشی نتواست به جایگاه اصلی خود دست یابد.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که برای امسال انجام شده، احیای تقویم ورزشی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی است که میخواهیم با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا مسابقات را در سطح وسیع برگزار کنیم و برنامهریزی شده تا موانع موجود در این حوزه برطرف شود.
خمارلو تصریح کرد: با توجه به زیرساختها و سرمایه انسانی توانمندی که در سراسر کشور وجود دارد، میتوان گامهای موثری را در توسعه این رشته مفرح و پر هیجان در بعد همگانی برای خانوادهها و در بعد قهرمانی برای کشف ورزشکاران نخبه و مستعد برداشت و با وجود تیم منسجم در فدراسیون باید اهداف کلان نیز برنامهریزی شود.
به گفته وی، مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی از معدود رقابتهایی است که عموم مردم به دلیل جذابیتهای آن استقبال بسیار خوبی از آن میکنند، به همین دلیل باید شرایط را برای برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی در سراسر کشور مهیا کنیم.
خمارلو با بیان اینکه همدلی و همافزایی خوبی در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد با برنامهریزی مناسب، تشکیل جلسات راهبردی و حرکت در مسیر برنامههای کلان این فدراسیون شاهد توسعه رشتههای موتورسواری و اتومبیلرانی در جایگاه واقعی باشیم.
مسابقات اتومبیلرانی در ایران به اوایل ۱۳۳۰ هجری شمسی بر میگردد. بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ و پس از ۱۰ سال وقفه در امر برگزاری مسابقات اتومبیلرانی در ایران فدراسیون اتومبیلرانی در سال ۱۳۶۹ در کنار فدراسیون موتورسواری تشکیل گردید و از آن سال به بعد به نام فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به فعالیت پرداخت. در سال ۱۳۷۳ نیز بعد از تلاشهای مستمر مسئولان فدراسیون پیست اتومبیلرانی مخصوصی در مجموعه ورزشی آزادی احداث شد و از سال ۱۳۷۴ نیز این فدراسیون بهطور رسمی به عضویت فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی (FIA) درآمد. در حال حاضر مسابقات اتومبیلرانی در چهار رشته سرعت (ریس) رالی، مارپیچ (اسلالوم)، تپه نوردی (هیل کلایم) و امدادی در ایران برگزار میشود.
نظر شما