استاندار: پیک چهارم کرونا در کمین کرمانشاه است

کرمانشاه-ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: از یک ماه پیش هشدار دادیم که کرونای انگلیسی در کمین کرمانشاه است و هم اکنون با توجه به افزایش شهرهای قرمز در استان‌های همجوار، درگیر شدن با پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: اگر درگیر پیک چهارم کرونا شویم نگرانی‌های جدی به وجود خواهد آمد و هزینه سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

او از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست تا نقشه راهش را بازنگری کند و پیش بینی های لازم را در نظر بگیرد.

بازوند افزود: هم اکنون هزار و ۵۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته ایم اما با توجه به اینکه ورود به پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست امیدواریم با برنامه ریزی دقیق خسارت های کمتری پرداخت کنیم.

استاندار کرمانشاه متوسط بیماران بستری شده کرونایی در اسفند ماه را ۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه آمار استان در حال افزایش است.

بازوند اشاره ای نیز  به بازدید خود از شهرستان ها در ایام تعصیلات نوروز داشت و افزود: متاسفانه پروتکل های بهداشتی خیلی رعایت نمی شود و این موضوع باعث می شود تا محدودیت ها و ممنوعیت هایی را اعمال کنیم.

وی تاکید کرد: با اینکه می دانیم اعمال محدودیت ها باعث از دست رفتن تعدادی از مشاغل می شود اما سلامت مردم اولویت اول ماست تا بتوانیم از پیک چهارم عبور کنیم.

نحوه فعالیت ادارات بر اساس رنگ‌بندی جدید شهرها

افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه نیز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا نحوه فعالیت ادارات بر اساس رنگ‌بندی جدید شهرها را اعلام کرد.

او گفت: به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، وضعیت حضور کارکنان و فعالیت ادارات در هر یک از وضعیت‌های اعلامی از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملّی مدیریت کرونا در ادارات شهرها به شرح زیر خواهد بود.

کریمی بیان داشت: در وضعیت زرد؛ کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

وی افزود: در وضعیت نارنجی؛ ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور۵۰ درصد (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: در وضعیت «قرمز» نیز دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به‌وجود نیاید.

کریمی افزود: در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد. همه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها) به‌طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که حضور آنان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار خود حضور خواهند یافت.

وی همچنین اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی کارکنانی که بیماری زمینه‌ای هستند با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی می توانند دورکاری داشته باشند.

افزایش بیماران کرونایی بستری به ۳۰۵ نفر

طبق اعلام رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه، با نارنجی شدن شهرستان پاوه تعداد شهرهای نارنجی استان از لحاظ شیوع کرونا به ۶ شهرستان افزایش یافت.

مهدی محمدی نیز در گفت و گو با ایرنا،  تعداد بیماران بستری کرونایی استان را ۳۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون شهرستان های گیلانغرب، کرمانشاه،  سرپل ذهاب،  سنقر و کلیایی، کنگاور و پاوه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسلام آبادغرب همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: هرسین،  صحنه،  ثلاث باباجانی،  دالاهو،  قصرشیرین،  جوانرود و روانسر هم زرد هستند.

به گزارش ایرنا، با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود پلاک های غیربومی و خروج پلاک های بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع است.

در شهرهای گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی محدودیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha