۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84282409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوروز امسال حدود ۴۲ هزار نفر در کرمانشاه اسکان یافتند

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84282409
نوروز امسال حدود ۴۲ هزار نفر در کرمانشاه اسکان یافتند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به اینکه تعطیلات نوروز امسال برپایی چادر در استان ممنوع بود، اعلام کرد در این مدت ۴۱ هزار و ۹۵۸ نفر در اماکن اقامتی دارای مجوز استان اسکان پیدا کردند.

«امید قادری» روز شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: نوروز امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، امکان برپایی چادر در سطح شهرها برای مسافران وجود نداشت و تنها مراکز اقامتی رسمی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت بودند.

وی افزود: همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا مدارس و مهمانسراهای ادارات استان نیز در این مدت میزبان گردشگران نبودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، به تشدید نظارت ها بر فعالیت اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان در این مدت هم اشاره و تاکید کرد: نوروز امسال یک هزار و ۹۲۴ مورد بازرسی از مراکز اقامتی سطح استان انجام شد.

به گفته قادری، نوروز امسال کمترین میزان شکایت از مراکز اقامتی و خدمات گرشگری استان به ثبت رسید.

وی به آمار بازدید از اماکن گردشگری استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۹۳۳ هزار و ۲۶۳ نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری کرمانشاه بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی روند بازدید از امکان گردشگری استان را توجه به شیوع بیماری کرونا مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا در ایام نوروز تمام امکان تاریخی سربسته استان تعطیل بودند و آمار بازدیدها تنها مربوط به امکان گردشگری دارای فضای باز است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته بدلیل شیوع ویروس کرونا تمام اماکن گردشگری و اقامتی استان تعطیل بودند اما در مقایسه با آمار سال‌های قبل، شاهد کاهش محسوس روند اقامت گردشگران در کرمانشاه هستیم.

بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه در ۱۰ روز ابتدایی سال ۹۸، یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۸۲ نفر از جاذبه های مختلف گردشگری استان بازدید و ۵۱۴ هزار و ۶۴۲ نفر نیز در اقامتگاه های درنظر گرفته شده اسکان پیدا کرده بودند.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

۲۷ هتل، سه هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، هفت سفره خانه، ۱۵ واحد پذیرایی بین راهی منفرد، ۱۷ رستوران بین راهی، ۱۴ مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی، ۵۰ خانه مسافر دارای مجوز موقت در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha