۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84282744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرغ در بازار کردستان با قیمت مصوب عرضه می‌شود

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹
کد خبر: 84282744
مرغ در بازار کردستان با قیمت مصوب عرضه می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: گوشت مرغ کشتار روز به ازای هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال در بازار استان عرضه می‌شود.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری عصر شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اعلام اینکه نهاده لازم تا ۵۰ روز برای مرغداری ها تامین می شود که تشویقی برای جوجه ریزی واحدهای مرغداری است،اظهار داشت: قیمت مصوب مرغ ۲۴۹ هزار ریال برای مرغ کشتار روز و ۱۹۸ هزار ریال برای مرغ منجمد است. 

وی با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ نطفه دار از ۲۴ اسفند سال ۱۳۹۹ ممنوع شد، افزود: با هرگونه قاچاق جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار به شدت برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر فعالان زنجیره تولید مرغ در این امر دخیل باشند برخورد با آنان تا تعلیق مجوز فعالیت پیش خواهد رفت، اضافه کرد:  تلاش برای ثبات بازار مرغ و اجرای دستورالعمل های کشوری  قرارگاه مرغ امری ضروری است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: برای بازگرداندن واحدهای راکد حوزه تولید گوشت سفید در استان باید نهایت تلاش خود را بکار گیریم و از واحدهای مشکل دا  هم حمایت کنیم تا این واحدها با حداکثر ظرفیت کار کنند. 

جعفری با اشاره به اینکه به اندازه کافی مرغ در استان تولید می شود، یادآور شد: یکی از دلایل وضعیت موجود در بازار مرغ در استان به افزایش تقاضای مردم که تصور می کنند قیمت ها افزایش می یابد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خواستار خرید متناسب با نیاز از سوی شهروندان شد و اظهار داشت : تشکل ها نیز باید وارد عرصه شوند، اگر در این شرایط کمک نکنند، همراهی آنها با ما بی معنی می شود لذا با توجه به اصلاح قیمت ها، باید وظیفه مندی خود را نشان دهند. 

وی یادآور شد: مرغداری ها می توانند به شرط تامین سهم استان، با قیمت مصوب به سایر استان ها نیز صادرات داشته باشند.

واحدهای مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

از صنایع مرتبط با این فعالیت، ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha