۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84283478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ باب واحد صنفی متخلف بهداشتی در زنجان پلمب شد

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۱۱
کد خبر: 84283478
۳۳ باب واحد صنفی متخلف بهداشتی در زنجان پلمب شد

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون ۳۹ باب از اماکن و مراکز متخلف به مراکز قضایی معرفی، ۳۳ باب از اماکن نیز به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های پیشگیری از کرونا پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

دکتر محمدرضا صائینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین جاری، ۱۹ هزارو ۱۳۶ مورد بازرسی در قالب ۱۰ تیم متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در سطح استان انجام گرفت.

به گفته وی، در این بازرسی‌ها مقدار یک‌هزارو ۴۳۸ کیلوگرم/ لیتر مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته نیز ضبط و معدوم شد.  

این مسوول ادامه داد: در طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته همزمان در تمامی شهرهای استان و مراکز بین راهی، با اولویت مراکز پرخطر از جمله رستوران‌ها، مراکز خرید و جمعی آغاز شده و تیم‌های بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با نظارت بر رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های پیشگیری از کرونا، جهت حفظ سلامت هم استانی ها در حال فعالیت هستند.  

وی با اشاره به اینکه طی بازه زمانی یاد شده، ۱۱ هزار و ۶۷۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش موادغذایی انجام گرفته است، اضافه کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه درون و برون شهری و جایگاه‌های سوخت ۶۶۷ مورد، بازدید از مراکز اقامتی ۶۴ مورد، تعداد اماکن عمومی بازرسی شده پنج هزار و ۳۱۲ مورد و کل مراکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی پلمب شده ۲۱ مورد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی از جمله شیرینی و آجیل فروشی، رستوران و اغذیه فروشی‌ها، مراکز بین راهی و ... صدور اخطار کتبی به مراکز متخلف درخصوص رعایت اصول بهداشتی گفت: بازرسی‌ها در قالب تیم‌های مشترک با بازرسان تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاه‌های مربوطه انجام می‌گیرد.      

 وی، بازدید از صنوف حساس و بحرانی در مناطق مختلف استان، نظارت بر فعالیت پاساژها، مراکز خرید و تجمعی و ... را از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته ذکر کرد.  

 صائینی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز تا ۲۰ فروردین ادامه دارد، افزود: هر فرد می‌تواند به عنوان یک بازرس بهداشت بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه ۱۹۰ یا ۳۳۰۱۹۰ در میان بگذارد تا در اسرع وقت توسط تیم‌های نظارتی مورد پیگیری قرار گیرد.

 این  مسوول خاطرنشان کرد: هم استانی ها می توانند با اسکن کد رهگیری (QR) نصب شده در معرض دید مشتریان، تمامی مراکز و اماکن و پاسخ دادن به سوالات مرتبط عوامل بهداشتی را در ارائه خدمات یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha