۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبر: 84283484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نهاوند: ولایت‌پذیری ویژگی شاخص سردار شهید سلگی بود 

همدان- ایرنا- امام جمعه نهاوند گفت: ولایت‌پذیری ویژگی شاخص سردار شهید «حاج میرزامحمد سلگی» بود و این شهید خود را مطیع محض رهبری می‌دانست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «عباسعلی مغیثی‌نیا» روز یکشنبه در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلگی با حضور بر مزار این شهید در گلزار شهدای نهاوند، افزود: سردار سلگی دلاوری بزرگ، رزمنده‌ای بی‌بدیل و مردی دردآشنا بود که سال‌ها در خط مقدم نبرد با دشمنان نقشی تعیین‌کننده داشت و بارها تا مرز شهادت جراحاتی سنگین برداشت و از آن پس نیز در پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس لحظه‌ای درنگ نکرد.

«سردار حاج‌میرزا محمد سلگی یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان همدان و راوی کتاب « آب هرگز نمی میرد"، ۱۴ فروردین ۹۹ پس از سالها درد ناشی از جراحت شیمیایی دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست.»

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: شاخص ترین ویژگی سردار سلگی و همه سرداران شهید ولایت‌پذیری است و اعتقاد راسخ این عزیزان به ولایت فقیه درسی برای ما است تا همیشه خود را سرباز ولایت بدانیم.

وی اضافه کرد: وجود این ویژگی های شاخص سبب محبوبیت شهیدان در جهان مادی بین مردم شد همچنین آنها در آخرت نیز جایگاه بس والایی را کسب می‌کنند.

حجت‌الاسلام مغیثی‌نیا افزود: علت محبوبیت شهدا و کسب والاترین مقام را باید بررسی کرده و با حرکت در همان مسیری که آنان گام برداشتند با الگو قرار دادن شهدا به سعادت برسیم.

وی با بیان اینکه تقید به عبادت و واجبات دینی از دیگر ویژگی‌های بارز شهدا از جمله سردار سلگی است گفت: اجرای فرایض دینی به ویژه اقامه نماز جزء برنامه اصلی زندگی شهدا بود بنابراین مدعیان اسلام گرایی باید عمل به واجبات دین را در اولویت داشته باشند.

یکی از هم‌رزمان شهید سلگی نیز در این آیین با بیان خاطراتی از شهید والامقام یاد او را گرامی داشت و گفت: امروز وظیفه داریم از شهدا برای جوانان الگو بسازیم و اسطوره‌های تاریخ انقلاب را به آنان معرفی کنیم.

 حجت‌الاسلام رضا احمدوند همچنین به معرفی شخصیت شهید سلگی پرداخت و ادامه داد: این شهید دریچه حکمت الهی بود و به واسطه شخصیت معنوی خود بر نیروهایش تاثیر فراوانی داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر ویژگی تدبیر در فرماندهی گردان، این شهید دارای قلبی رئوف و کلامی پرنفوذ بود که هر موقع سخنرانی می‌کرد سخنانش بسیار تاثیرگذار و راهگشا بود.

این آیین با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و هم‌رزمان شهید بر سر مزار او برگزار شد و در پایان همسر سردار میرزا سلگی دلنوشته ای در سوگ این شهید قرائت کرد.

حاج میرزا محمد سلگی متولد نخستین روز فروردین ماه سال ۱۳۳۵ از روستای هادی آباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نهاوند است که سومین فرزند خانواده شیخ علی محمد سلگی است.

کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" داستانی مستند از خاطرات سردار حاج میرزا محمد سلگی فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) و جانباز ۷۰ درصد است که با قلم حمید حسام به رشته تحریر درآمده و در سال ۱۳۹۳ توانست جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» روایت جانبازی است که از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور فعالانه‌ای داشت.

وی از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید «حاج حسین همدانی» نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha