۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 84418791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار آبنوش: شهید سلگی قهرمان مرصاد است

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 84418791
سردار آبنوش: شهید سلگی قهرمان مرصاد است

همدان- ایرنا- یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: شهید حاج‌میرزا سلگی قهرمان مرصاد است و اولین سد را در برابر منافقین ایجاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا سردار سالار آبنوش در مراسم گرامی‌داشت عملیات غرورآفرین مرصاد که در کنار گلزار شهدای نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: در عملیات مرصاد اگر حاج‌میرزا نبود و اولین سد را در مقابل منافقین ایجاد نمی‌کرد خدا می‌داند که چه اتفاقی برای کشور ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: اولین سد و مقاومت در مقابل دشمنان در عملیات مرصاد توسط رزمندگان همدان و شهید سلگی ایجاد شد و برنامه جهانی دشمنان برای نابودی انقلاب در این عملیات شکست خورد.

وی افزود: نقش همدان در این عملیات بی‌نظیر بود و حاج‌میرزا سلگی در این عملیات خوش درخشید.

سردار آبنوش تاکید کرد: شهید سلگی رئیس ستاد لشکر در این عملیات بود و رزمندگان همدانی در منطقه چهارزبر جانانه در مقابل منافقین ایستادند.

معاون سابق عملیات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برنامه جهانی دشمنان برای نابودی انقلاب در عملیات مرصاد شکست خورد، یادآور شد: در این عملیات کل نیروهای منافقین در داخل و خارج سازماندهی شده بودند و برای نابودی انقلاب اسلامی برنامه داشتند.

وی با اشاره به اینکه عملیات مرصاد عملیاتی جهانی بود، گفت: در این عملیات همه نیروهای ضدانقلاب برای براندازی با هم هماهنگ و آمریکایی‌ها در پشت پرده بودند و همه دشمنان به طور کامل نقشه داشتند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نهاوند در عملیات مرصاد خوش درخشید و نیروهای نهاوندی جانانه و شجاعانه جنگیدند.

سردار آبنوش ادامه داد: حاج‌ میرزا سلگی در عملیات مرصاد به همه درس مقاومت داد و وقتی سایر رزمندگان پاهای خون آلوده شهید سلگی را می‌دیدند، نیرو می‌گرفتند.

وی افزود: اولین مقاومت در مقابل منافقین در عملیات مرصاد بود و برنامه جهانی دشمن برای نابودی انقلاب در مرصاد شکست خورد و درسی فراموش نشدنی به دشمنان داده شد.

سردار حاج‌میرزا محمد سلگی یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان همدان و راوی کتاب « آب هرگز نمی میرد" ۱۴ فروردین ۹۹ پس از سالها درد به دلیل جراحت شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.

پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، یادآور شکست توطئه منافقان و دشمنان این مرز و بوم است که با سیلی محکم مدافعان کشور روبه رو شدند.

عملیات مرصاد یکی از بزرگترین افتخارات رزمندگان اسلام در تاریخ معاصر به شمار می‌رود. این عملیات که توسط منافقین طرح‌ریزی شد با مجاهدت و دلاوری‌های نیروهای مسلح و مردمی به شکست انجامید و در تاریخ مقاومت ایران اسلامی به عنوان صفحه درخشانی باقی ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha