۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84283725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های دولتی از ایجاد زنجیره تولید آرد در کردستان حمایت می‌کنند

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ایجاد زنجیره تولید آرد و همه حلقه های مرتبط با آن در استان مورد حمایت از دستگاه‌های دولتی مرتبط با این بخش قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: هر سرمایه گذاری که تکنولوژی تولید بسکویتی که از خارج کشور وارد می شود و بازار را در اختیار گرفته است، وارد کند فعالیت او توجیه اقتصادی دارد و مورد حمایت هم قرار می گیرد. 

وی اضافه کرد: ۱۱کارخانه آرد در این استان وجود دارد که با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعال هستند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اعلام اینکه از نظر این کارگروه عقد قرارداد با سیلو ئاگرین دهگلان با ظرفیت ۴۰ تن مورد تایید است، گفت: مشکلاتی برای صاحب این سیلو که یک سیلوی دیگر هم در شهرستان سقز دارد ایجاد شده است و براساس مصوبه این کارگروه امکان عقد قرارداد با سیلو دهگلان وجود دارد. 

جعفری یادآور شد: حال این سرمایه گذار به دنبال ایجاد زنجیره تولید آرد و تکمیل حلقه های آن در استان است و چون دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت است بانک برای پرداخت تسهیلات معطل استعلام از اداره غله نباشد. 


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این جلسه اظهار داشت : سال ۱۴۰۰ را رهبر با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری و تکلیف را روشن کردند  و همه باید برای برداشتن موانع پیشروی تولید تلاش کنند. 

محمد دره وزمی با بیان اینکه بحث سیلوی دهگلان و جواز تاسیس برای احداث واحدتولیدی و زنجیره تولیدآرد از دستورکارهای جلسه امروز است، افزود: تولید کننده ای که مجوز فعالیت دارد و تعهد کرده درخواست دریافت گندم یارانه ای ندهد نباید با استعلام او از بانک برای دریافت تسهیلات مخالفت شود. 

این استان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم با حدود یک میلیون تُن در سال است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۴۸ هزار تُن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha