۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84284308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه خبر کوتاه از کردستان

۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷
کد خبر: 84284308
سه خبر کوتاه از کردستان

سنندج- ایرنا- وقف ۱۰ هزار متر مربع زمین مزروعی بیجار، شروع آزمون مجازی شبه‌نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم و کشف و ضبط جهار تُن تخم مرغ در بانه از جمله سه خبر کوتاه استان کردستان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۶۵ متر مربع زمین مزروعی توسط واقف خیراندیش بیجاری با نیت کمک به نیازمندان به عنوان نخستین وقف سال جدید در استان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام محمد کاروند گفت: واقف خیراندیش "فرخ‌لقا چراغی" ۲ قطعه زمین مزروعی بصورت ۶ دانگ را در منطقه تخت شهر بیجار به مساحت۱۰ هزار و ۶۵ متر مربع با نیت خیرات و مبرات وقف کرد.

وی افزود: این زمین مزروعی نخستین وقف سال ۱۴۰۰ کردستان محسوب می شود و و امید است همانند سال‌های گذشته شاهد رشد موقوفات جدید با نیات روز جامعه باشیم، چرا که کردستان در زمینه‌های مختلف تولید و اشتغال،درمان،علمی و آموزشی و نیازمند ثبت موقوفات جدید است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: سال گذشته ۴۰ وقف جدید در کردستان ثبت شد که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و اپیدمی کرونا این تعداد وقف نشان‌دهنده وجود خیرین ارزشمندی است که در این دیار زندگی می‌کنند و در راستای رفع نیازهای جامعه از هر اقدام خیری  فروگذاری نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر وقف جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر ایجاد کند، ابراز امیدواری کرد، با حضور خیرین در عرصه وقف بتوانیم فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام کاروند اظهار داشت: علاوه بر ثبت موقوفات یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های مهم اوقاف، اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات حفاظت و صیانت از حقوق واقفین و اجرای امینانه نیات آنان است که این مهم در در اولویت اقدامات و فعالیت‌های این نهاد قرار دارد.

در حال حاضر ۲ هزار و ۲۸۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۸۵۷ رقبه متصرفی، ۲ هزار و ۸۹۵ غیرمتصرفی و ۱۱۵ اشتراک و تولیت در استان کردستان وجود دارد.

آزمون مجازی شبه‌نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در کردستان آغاز شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: آزمون‌های شبه‌نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس استان از روز دوشنبه بصورت مجازی آغاز شد.

مهدی نامدار اظهار داشت: آزمون شبه نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان از امروز آغاز شده و تا ۳۱ فروردین جاری ادامه دارد.

وی افزود: این آزمون‌ها قرار بود حضوری برگزار شود اما با توجه به تغییر وضعیت اکثر شهرستان‌های استان به نارنجی و قرمز از لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹ و بنا بر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان هدف از برگزاری این آزمون‌ها را  صیانت از پایه دوازدهم و بهبود کمی و کیفی آموزش اعلام کرد و گفت: در روز اول برگزاری این آزمون بصورت مجازی دانش‌آموزان استقبال بسیار خوبی داشتند.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر عملکرد مدیران و دبیران در راستای اجرای مطلوب وسالم آزمون، حفظ و نگهداری سوالات و تکمیل فرم‌های آن، ابراز امیدواری کرد، با برگزاری این آزمون میانگین نمره نهایی استان حداقل یک نمره نسبت به سال تحصیلی گذشته ارتقا پیدا کند.

نامدار یادآور شد: پس از برگزاری آزمون شبه‌نهایی هم از لحاظ درصد حضور دانش‌آموزان در آزمون  و هم از لحاظ میانگین نمرات رتبه‌بندی ازتعدادی از مدیران و دبیران برتر مدارس تقدیر می‌شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در بیش از سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

چهار تن تخم مرغ قاچاق در بانه کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی شهرستان بانه گفت: ماموران ایست بازرسی شهید غلام الهی در بررسی خودروهای عبوری چهار تن تخم مرغ قاچاق را در یک خودروی نیسان کشف و ضبط کردند.

سرهنگ رسول کرمی چگینی با اشاره به تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در پاسداری از مرزها اظهار داشت: ماموران ایست بازرسی شهید غلام الهی در مسیر بانه- سقز چهار تن تخم مرغ قاچاق را به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد اضافه کرد: پلیس با مخلان امنیت غذایی شهروندان به شدت برخورد می کنند  و با تلاش شبانه روزی از قاچاق و احتکار موادغذایی جلوگیری می کنند.

سرهنگ کرمی چگینی از شهروندان درخواست کرده با مشاهده هر گونه تخلف در زمینه قاچاق و احتکار مواد غذایی با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند تا ماموران در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع اقدام قانونی را انجام دهند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha