۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84285726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۶ واحد غیرمجاز تفکیک پسماند در شهرستان ری جمع‌آوری شد

شهرری ـ ایرنا ـ رییس اداره محیط زیست شهرستان ری، گفت: ۲۲۶ واحد غیرمجاز تفکیک پسماند و کوره ذغال‌گیری غیرمجاز طی سال ۹۹ در شهرستان ری جمع‌آوری شد.

زهره عبادتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۲ هزار و ۲۵۳ مورد پایش زیست محیطی از خروجی دودکش ها صنایع بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس، فاضلاب صنایع مختلف، آب رودخانه ها و تصفیه خانه های شهرستان ری در سال گذشته صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در جهت جمع آوری واحدهای غیرمجاز بازیافت پلاستیک، ریخته گری ها و دامفروشی های غیرمجاز انجام شد، افزود: ۵۴۰ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شد که طی آن ۶۲۴ پرونده حقوقی تشکیل و ۵۶ واحد غیرمجاز نیز پلمب شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱۵ مورد واحدهای بازیافت پلاستیک و تفکیک پسماند،  ۲۰ مورد مراکز غیر مجاز عرضه دام و یک مورد ریخته گری جمع آوری شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۰ مورد ریخته گری، ۱۶ مورد مجتمع بازیافت و ۲۰ مورد مراکز بازیافت تعطیل شد.

عبادتی گفت: شهرستان ری به دلیل استقرار مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه  در کهریزک و حمل روزانه هفت تا هشت هزار تن زباله کلان شهر تهران به این محل همواره یکی از کانون های اصلی تجمع واحدهای غیرمجاز جمع آوری پسماند و ذوب پلاستیک است که اداره محیط زیست در حد توان خود با این واحدها برخورد می کند.

این مسئول  با اشاره به جاری بودن ۲ رودخانه سرخه حصار و نهر فیروز آباد در شهرستان ری خاطرنشان کرد: این رودخانه های روزانه هزاران متر معکب آب آلوده شده در کلان شهر تهران را به شهرستان ری می آورند که پایش کیفیت آب و جلوگیری از استفاده در بخش کشاورزی یکی از اصلی ترین کارهای اداره محیط زیست شهرستان ری است که انجام می شود.

عبادتی ادامه داد: رودخانه های کرج، کن و شور نیز در شهرستان ری جاری هستند که کارشناسان محیط زیست همواره آب این رودخانه ها را نیز از لحاظ آلودگی های میکروبی و پساب های صنعتی مورد پایش و ارزیابی قرار می دهند.

وی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری در خصوص آلودگی آب، خاک و هوا توسط صنایع مختلف در وهله اول اخطاریه صادر می کند و در ادامه در صورت عدم رفع مشکل به دستگاه قضایی معرفی و در نهایت واحد مختلف پملب می شود.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha