۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84287060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظارت بر غذاخوری‌های آستارا در ماه رمضان تشدید می‌شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا تشدید نظارت بر رستوران‌ها و غذاخوری‌ها را در ماه رمضان خواستار شد و از مجاز بودن فعالیت یک سوم این واحدها بصورت بیرون بر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز چهارشنبه در جلسه استقبال از ماه مبارک رمضان در فرمانداری آستارا از مسئولان ادارات و شهرداری های آستارا و لوندویل خواست به فضاسازی در اداره ها و شهرها بمناسبت ماه نزول قرآن اقدام کنند و با هر گونه روزه خواری در ملاء عام برخورد شود.

وی به وجود ۲۷ رستوران بین راهی و ۴۰ واحد آشپرخانه و رستوران در مرکز شهر آستارا اشاره کرد و گفت: یک سوم آنها در سه دوره زمانی بصورت بیرون فعالیت خواهند کرد و مصرف دخانیات و طبخ غذا خارج از غذاخوری ها ممنوع است و سرو غذا در واحدهای مجاز، زمینه هنجارشکنی را فراهم نکند.

فرماندار آستارا با اعلام آغاز توزیع ۱۵ تن شکر با قیمت مصوب در بازار، از ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خواست، کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را تامین کنند تا مردم در تهیه کالا مشکل نداشته باشند.

امام جمعه آستارا هم در این جلسه گفت: باز شدن رستوران ها و غذاخوری ها نباید مردم را به روزه نگرفتن سوق دهد و مبادا با تصمیمات نادرست، زمینه روزه خواری فراهم شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا توقف فعالیت نانوایی ها در ساعات قبل از ظهر را در ماه رمضان خواستار شد و با انتقاد از جدی نبودن تصمیم تعطیلی قلیانسراها، بر تشدید نظارت بر بازار تاکید کرد.

مجید میزانی مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز از پلمب ۷۶ قلیانسرا به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در سال گذشته و ۵۰ بار نمونه برداری از مواد غذایی در بازار در فروردین ماه خبر داد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۶ هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha