حلقه آزادراهی اصفهان به ایزدخواست فارس  عملیاتی می‌شود

اصفهان- ایرنا- مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور گفت: حلقه آزادراهی مرکز کشور با ورود سرمایه‌گذار در مسیر آزادراه اصفهان تا ایزدخواست فارس ، پس از ۲۰ سال تکمیل می‌شود.

به گزارش ایرنا علیرضا صلواتی روز چهارشنبه در جلسه‌ای با نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهار داشت: در این نشست موضوع  تکمیل آزادراه شرق اصفهان و ساخت بخش‌های باقیمانده از قطعه دوم و همچنین روند اجرایی قطعه سوم آزادراه بررسی شد.

وی ادامه داد: ۵۵ کیلومتر از مسیر آزادراه شرق اصفهان حدفاصل نطنز تا پل فرودگاه در اصفهان تکمیل شده است و هشت کیلومتر باقیمانده از قطعه دوم این آزادراه حدفاصل پل فرودگاه تا پل نایین نیز در ماه‌های آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور با اشاره به قطعه سوم آزادراه افزود: قطعه سوم آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر در ۲ فاز دردست اجراست و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از این قطعه در ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری سازمان بازنشستگی کشور در آزادراه شرق اصفهان تصریح کرد: بخش مسیر ایزدخواست تا شیراز  به طول ۲۲۴ کیلومتر در حال اجراست و حدود ۸۶ درصد پیشرفت دارد.

صلواتی با بیان اینکه مسیر حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست تنها بخش باقیمانده از این آزادراه است خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، کریدور شمالی جنوبی کشور به صورت آزادراهی اجرا و تکمیل می‌شود که مطالعات آن انجام شده و در ماه‌های گذشته، تعاملات قابل توجهی به منظور ورود سرمایه‌گذاران در این طرح انجام شد.
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان ادامه داد: آزادراه اصفهان ایزدخواست تنها حلقه باقیمانده از کریدور شمالی -جنوبی آزادراهی کشور است و امیدواریم بتوانیم پس از ۲۰ سال، عملیات اجرایی آزادراه اصفهان -ایزدخواست را شروع کنیم.
وی افزود: این آزادراه، فاز دوم آزادراه اصفهان- شیراز است و تنها بخش باقیمانده از این آزادراه به شمار می‌رود که قرار است به طول ۱۱۵ کیلومتر وارد اجرا شود.

وی با اشاره به مزایای تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز خاطر نشان کرد: کاهش قابل توجه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در طول بهره‌برداری، افزایش ایمنی و کاهش تعداد کشته‌ها و تلفات جاده‌ای کشور به تعداد ۵۵۰ نفر در سال، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیارد تومانی در سال نخست بهره‌برداری، کاهش مصرف سوخت به میزان سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر از جمله مزایای این آزادراه است.

صلواتی با بیان این که هم اینک نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد یادآور شد: با احداث آزادراه ایزدخواست- شیراز سهم استان فارس از طول آزادراه‌های در حال بهره برداری کشور به ۱۰ درصد کشور می‌رسد، سطح ایمنی، کیفیت ساخت و کیفیت زیرساخت‌ها در این استان افزایش می‌یابد و در صنعت گردشگری این استان نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت احداث این آزادراه اضافه کرد: همچنین با تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز، اتصال شمال به جنوب کشور با شبکه آزادراهی بهبود  پیدا خواهد کرد.

نشست بررسی و پیگیری‌های ویژه درباره تکمیل آزادراه شرق اصفهان و ساخت بخش‌های باقیمانده از قطعه دوم و همچنین روند اجرایی قطعه سوم آزادراه با حضور طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، صلواتی مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان و افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، برگزار شد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان  به‌عنوان چهارراه ترانزیتی؛ رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha