معاون استاندار خراسان شمالی: رسانه‌ها امید و نشاط به جامعه تزریق کنند

بجنورد-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: رسانه‌ها با انعکاس دستاوردهای نظام و دولت، امید و نشاط به جامعه تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد برادران چهارشنبه در دیدار مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در بجنورد افزود: با وجود تبلیغات منفی دشمنان، به برکت نظام جمهوری اسلامی، خدمات خوبی در اقصی نقاط خراسان شمالی به مردم ارایه شده است که باید این دستاوردها در راستای امید آفرینی به جامعه منعکس شود.

وی ادامه داد: اگر به دنبال مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هستیم، باید دستاوردهای دولت و نظام را به درستی برای مردم تشریح کنیم و این رسالت بزرگ بر عهده رسانه‌ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به عنوان رسانه مورد وثوق دولت و نظام است.

رییس ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی گفت: امروز دولت در شرایط سخت تحریم و کرونا در حال خدمت‌رسانی به مردم است و تاکنون نیز با وجود این مشکلات، خدمات خوبی به مردم ارایه کرده است.

برادران افزود: متاسفانه، برخی از رسانه‌ها با وجود اینکه در دایره نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌شوند، به دنبال سیاه‌نمایی عملکرد دولت و نظام در جامعه هستند و اقدامات خوب دولت را منعکس نمی‌کنند که این کار ناامیدی را در جامعه دامن می‌زند.

وی ادامه داد: این در حالی است که انتظار می‌رود تا رسانه‌هایی که در داخل نظام تعریف می‌شوند، خدمات دولت که همان خدمات نظام به حساب می‌آید را برای ایجاد روحیه امید و نشاط و اعتماد سازی برای مردم بیان کنند و اگر انتقاداتی نیز به عملکردها  دولت وجود دارد، آن را نیز به طور منصفانه انعکاس دهند.

ایرنا همراه دولت و نظام 
معاون استاندار خراسان شمالی گفت: از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه همراه دولت و نظام انتظار می‌رود، در حالی که سایر رسانه‌ها به دنبال تخریب و سیاه‌نمایی عملکرد دولت هستند، این دستاوردها را به طور شفاف در قالب گزارش، خبر و حتی کلیپ‌های تصویری منعکس کنند.

برادران، برچیده شدن بخاری‌های غیر استاندارد نفتی، برخورداری حدود ۹۹ درصد از جمعیت استان از گاز شهری ، حذف مدارس سنگی و خشتی، ساخت و تجهیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی را بخشی از خدمات دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مردم خراسان شمالی دانست و افزود: این خدمات دولت در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا به مردم ارایه شد که باید ایرنا به عنوان رسانه همراه دولت و نظام آن‌ها را به مردم منعکس کند.

انعکاس دستاوردهای دولت سیاست اولویت دار ایرنا
مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در این دیدار انعکاس دستاوردهای دولت را از سیاست‌های اولویت‌دار ایرنا برشمرد و گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، انعکاس دستاوردهای دولت و نظام به مردم در اولویت قرار دارد و این دستورالعمل نیز از سوی تمام مراکز ایرنا در حال اجرا است.

فاطمه نوری جهانگرد، تشویق مردم به حضور گسترده در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ را یکی دیگر از سیاست‌های خبری ایرنا بیان کرد و افزود: برای تحقق مشارکت حداکثری باید دستاوردهای دولت که مربوط به نظام است، برای مردم تببین شود.

وی ادامه داد: ایرنا با داشتن نیروهای حرفه‌ای خبری، این سیاست‌ها را در صدر برنامه‌های خود قرار داده و اجرا می‌کند.

مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا گفت: انعکاس دستاوردهای دولت از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) باید واقع بینانه و با ظرافت و در عین حال مخاطب پسند ارایه شود که این کار از سوی نیروهای خبری حرفه‌ای انجام می‌شود.

نوری جهانگرد در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی که ادامه شعار سال جهش تولید است، تبیین و پیگیری روند تحقق این شعار را از دیگر اولویت‌های خبری ایرنا برشمرد.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از عملکرد بیش از یک دهه علی‌اصغر ایزدی در خراسان شمالی، حسین فلاحتی به عنوان رییس جدید ایرنا در این استان معرفی شد.

فلاحتی دارای سابقه حدود ۲ دهه فعالیت در ایرناست که نیمی از آن در استان خراسان شمالی سپری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha