فرماندار گناباد: زیرساخت‌های این شهرستان گسترش مطلوبی یافته است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گسترش زیرساختها و توسعه کمی و کیفی طرحهای عمرانی و زیربنایی و اقتصادی را از دستاوردهای مهم دولت در این شهرستان در سالهای اخیر دانست.

حامد قربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرحهای عمرانی و زیربنایی در بخشهای مختلف طی سنوات گذشته و در دولت تدبیر و امید در گناباد با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات مورد توجه خاص قرار گرفت و با رشد قابل توجهی در حال اجراست و دولت عنایت خاصی به تکمیل زیرساختهای ریلی، جاده ای، گازرسانی، توسعه و عمران روستایی در این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: برای تکمیل و احداث فرودگاه گناباد به عنوان یکی از طرحهای مهم و زیرساختی این شهرستان در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و محوطه سازی و ساختمانهای امنیت پرواز آن تکمیل  و سالن ترمینال فرودگاه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

فرماندار گناباد گفت: طرح احداث مسیر دسترسی فرودگاه به طول ۲ کیلومتر و با اعتبار ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار واگذار شده و زیرساختهای فیبر نوری تکمیل و آب و برق و گاز آن با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

قربانی افزود: ساخت فرودگاه گناباد جزء ۱۶ طرح مهم اقتصادی این شهرستان است که در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و تفاهمنامه جلسه اقتصاد مقاومتی طی ۲ سال گذشته در اولویت رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح احداث فرودگاه گناباد طی سه ماهه ابتدای سالجاری گفت: این فرودگاه به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر از جمیعت گناباد و شهرستانهای اطراف را در جنوب استان خراسان رضوی و مناطقی از خراسان جنوبی  تحت پوشش قرار می دهد.

فرماندار گناباد گفت:  طرح احداث خط ریلی یونسی بجستان به گناباد به عنوان قطعه نخست راه آهن مشهد به زاهدان به طول ۵۸ کیلمتر و برآورد اولیه ۵۴۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی هم  در حال اجراست و از مجموع ۱۸۰ دهنه پل  ۱۵۵ پل تاکنون احداث و ۱۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن خاکریزی برای اجرای طرح انجام شده است و با تکمیل زیرساختها، ریل گذاری این خط ریلی تا پایان امسال آغاز می شود.

قربانی افزود: ۱۲۰ نفر در ساخت این طرح خط ریلی مشغول به کارند و ۳۷۰ میلیارد ریال برای اجرای آن تاکنون هزینه شده است.

وی اضافه کرد: طرح احداث ۲بانده شدن جاده گناباد به قاین در استان خراسان جنوبی به طول ۳۱ کیلومتر و  با اعتبار  هزار و ۴۰ میلیارد ریال از سال گذشته با پیشرفت فیزیکی هفت درصدی در حال اجراست و تاکنون ۱۰ هزار مترمکعب تراشه برداری و  ۲۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی آن انجام شده است 

فرماندار گناباد گفت: طرح احداث ساختمان زندان گناباد به عنوان یکی از طرحهای نیمه تمام این شهرستان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به آن ۴۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته محقق شد و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

قربانی افزود: طرح گازرسانی به واحدهای صنعتی گناباد نیز با  اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجراست و گازرسانی به پنج روستای بخش شرقی کاخک هم تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی به دلیل خلع ید پیمانکار تا زمان تعیین پیمانکار جدید متوقف شده است.

وی ادامه داد: اصلاح خط آبرسانی گناباد با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب این شهرستان هم تکمیل و آماده بهره برداری است و برای اجرای آن ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار گناباد احداث درمانگاه تخصصی سوختگی گناباد را از طرحهای مهم بخش بهداشت و درمان این شهرستان ذکر کرد که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال ساخت است و احداث بخش جدید مراقبتهای ویژه (ICU) بیمارستان علامه بهلول گنابادی هم با صرف اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تا نیمه اردیبهشت ماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قربانی افزود: ۱۳۰ میلیارد ریال برای احیا و مرمت قنوات و توسعه سیستمهای نوین آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی گناباد طی سال گذشته اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تکمیل مجتمع آموزش عالی گناباد هم تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای احداث آن ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۱۱۲ روستا در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha